tisdag 12 maj 2015

Top Ten Tuesday #32

Den här veckan är det kort skolvecka - bara måndag, tisdag & onsdag. Vilket innebär långledigt för hela 4 dagar & bara slappa. Eller nja, träna (och läsa såklart!). I alla fall så är det skönt att få lite ledigt från skolan med alla dessa prov, tester, läxförhör och inlämningar.

I veckan Top Ten Tuesday så ska man skriva sin topp 10 lista med Top Ten Authors We Want to Meet.

Det finns så himla många författare jag skulle vilja prata med, om hur de tänker, skriver, och (speciellt en författare) att de inte ska döda läsarnas favoritkaraktärer. Men ja, tio stycken var det...

(utan någon speciell ordning)

10. George R.R. Martin

9. Sarah Dessen

8. Maggie Stiefvater

9. Richelle Mead

8. Stephen King

7. Cassandra Clare

6. John Green 

5. Ally Carter

4. Simona Ahrnstedt

3. Nora Roberts

2. J.K. Rowling

1. Astrid Lindgren (ja, jag vet att hon är död, men ändå)

***
Jag vet att det blir lite för långt mellanrum mellan inläggen, men jag har ca 5-6 recensioner på gång, det är bara det att jag måste skriva klart dem också. Och just nu blandar jag ihop alla åsikter och skriver alldeles för lika på varenda en, så jag tänker försöka ändra lite innan de kommer upp.

Recensioner på gång:
- Sovarna av Maggie Stiefvater
- En enda hemlighet av Simona Ahrnstedt
- The Elite av Kiera Cass
- The One av Kiera Cass
- Systrars öde av Jessica Spotswood

Ha en trevlig tisdag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!