söndag 3 maj 2015

The Fiery Heart

Titel: The Fiery Heart
Författare: Richelle Mead
Förlag: Penguin Books
Sidor: 420
Serie: Bloodlines #4
Språk: Engelska
Originaltitel: -

OBS! Handlingen kan innehålla spoilers från tidigare delar!

Handling från baksidan:
Sydney always believed that Alchemists were born to protect vampire secrets and human lives - until she met Marcus and turned her back on everything she once knew.

But she's not free yet. When her sister Zoe arrives, Sydney can only tell her half-truths about her past. And with every word she risks exposure - and the fatal consequences.

Consumed by passion and vengeance, Sydney must choose her path once and for all. Even if that means harnessing her magical powers to destroy the way of life she was raised to defend...

Omdöme:
Åh, vad jag har börjat älska den här serien!!! Jag tycker att Bloodlines som uppföljare till Vampire Academy är på väg att bli ännu bättre än "huvudserien" (VA).

Jag måste säga att jag är verkligen all-in för Team Sydrian nu. Älskar hur de kompletterar varandra, de passar varandra bara så...perfekt, helt enkelt.
Sydney har verkligen blivit en helt annan person jämfört med vad hon var i VA (och första Bloodlines-boken). Hon är mycket mer utåt på nåt sätt och tar för sig, vilket jag tycker är jättebra! Hennes karaktärsutveckling är enorm minst sagt och jag tycker hon bara har blivit bättre & bättre i mina ögon. Adrian har också utvecklats en hel del, han är fortfarande sådär charmig & sarkastiskt men ändå så sårbar och "broken" (i brist på bättre ord på svenska). Jag tycker han är helt underbar & jag bara älskar honom (gash, jag är obsessed av honom) < 3
Jag gillar även Jill, Eddie & Sydneys lärare...Jackie? Jag kommer aldrig ihåg ordagrant vad hon heter...

I tidigare Bloodlines-böcker har vi ju bara fått läsa från Sydneys synvinkel, men nu (äntligen!) fick man även läsa från Adrians PoV! Jag tyckte att det var riktigt kul då man fick läsa hur Sydney framstod i andras ögon (och i hans framstod hon som perfekt) och hur Adrian tänkte/tyckte. Jag älskade alla hans planer till "escape" med Sydney ^^

Innan jag glömmer av det igen: jag skulle väldigt gärna också vilja ha en drake som husdjur! ^^

The Fiery Heart är minst lika bra som de andra böckerna i serien, även om boken mer fokuserar på Sydney & Adrians relation - heja Team Sydrian! - än på handlingen & spänningen. Fast, jag är bara glad att för Sydrian så inget mig emot!
Slutet tog verkligen kål på mig, måste läsa nästa del nu!!!! Som tur är har jag faktiskt nästa del - Silver Shadows - hemma i bokhyllan.

Det blir en lite kortare & kanske tråkigare recension, då det känns som att jag upprepar mig väldigt mycket och för att jag inte vill spoila allt för er :3

Bästa karaktär/er:
Sydney & Adrian ofc!

Andra delar i serien:
1. Bloodlines
2. The Golden Lily
3. The Indigo Spell
4. The Fiery Heart
5. Silver Shadows
6. The Ruby Circle



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!