onsdag 29 april 2015

The Indigo Spell

Titel: The Indigo Spell
Författare: Richelle Mead
Förlag: Penguin Books
Sidor: 401
Serie: Bloodlines #3
Språk: Engelska
Originaltitel: -

OBS! Handlingen kan innehålla spoilers från tidigare delar!

Handling från baksidan:
In the aftermath of a forbidden moment that rocked Sydney to her core, she is struggling to decide between following her Alchemist teachings - or her heart.

The she meets alluring, rebellious Marcus Finch, a former Alchemist who is nos on the run. As Marcus pushes her to rebel, Sydney finds that breaking free is harder than she thought.

There is an old and mysterious magic rooted deeply within her. And as Sydney searches for the person attacking powerful young witches, she realizes that she must embrace her magical blood - or else she will be next.

Omdöme:
Varför har jag inte plockat upp den här boken tidigare för? Jag visste ju om att efter att ha läst ut The Golden Lily förra sommaren så var jag jättetaggad på att få läsa nästa del - alltså denna. Så när jag väl köpte den här boken (plus de två kommande delarna) så tänkte jag att den snart skulle vara utläst. Men icke då, den har legat i min TBR-hög ett långt tag och jag har inte ens rört den. Summering: jag hatar lässvackor, för då går tid till spillo som kunde ha tillbringats med att läsa den här boken. Som by the way, var riktigt bra.

När jag började läsa Bloodlines trodde jag att den aldrig skulle kunna bli lika bra som Richelle Meads serie Vampire Academy - som är en utav mina favoritserier-of-all-time. Men jag börjar inse att jag har väldigt fel. För varje ny sida, varje nytt kapitel, varje ny bok - så älskar jag den här serien mer & mer. Som nu när jag började läsa The Indigo Spell, när jag väl hade börjat kunde jag inte slita mig ifrån boken. Det tog mig en tag att läsa boken från pärm till pärm. Sidorna flög seriöst bara förbi.

Åh, vad jag älskar karaktärerna i Meads böcker. I VA så var det Rose, Dimitri, Lissa, Christian & co, nu i Bloodlines är det Sydney, Adrian, Jill, Eddie & några till. Jag tycker att Sydney har verkligen växt in i sin roll och har blivit tuffare & självsäkrare. Hon kan mycket väl komma att konkurrera med Rose i framtiden. Jag gillar att även hon kan vara sarkastisk och komma med några skämt - om än inte i den mängd som Rose gjorde.
Och sen Adrian. Åh, han måste var min absoluta favorit utav de manliga karaktärerna både i Bloodlines och Vampire Academy. Jag tycker bara att han är så charmig, underbar, gullig, snäll, smått galen ibland (eller kanske rättare sagt rätt ofta). Så jag är & förblir Team Adrian.
Jag älskar också Sydrian och hoppas verkligen på de två, jag själv tycker att det passar varandra väldigt bra & jag vill bara att Adrian ska få det bra.

The Indigo Spell är spännande, har fantastiska & underbara karaktärer (Sydney & Adrian), tempofylld och kan vara otroligt rolig. Som den här drakdemonen, hahah jag älskar att båda två blev föräldrar åt den! Det är lite svårt att skriva vad som specifikt var bra med den här boken, då jag redan börjat på nästa del - The Fiery Heart - och blandar typ ihop allt. Språket  & världen är i toppklass som vanligt och det blir aldrig långtråkigt när man läser en bok utav Richelle Mead.

Sååååå jag tycker bara att ni ska ge den här serien en chans för jag tycker att den är riktigt, riktigt bra.

Bästa karaktär/er:
Sydney & Adrian = Sydrian!

Andra delar i serien:
1. Bloodlines
2. The Golden Lily
3. The Indigo Spell
4. The Fiery Heart
5. Silver Shadows
6. The Ruby Circle









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!