söndag 19 april 2015

Liebster Award - tag

Jag har blivit taggad fina Sandra att göra den här taggen/enkäten, tack så jätte mycket!

Regler:

  • Länka tillbaka till personen som nominerade dig
  • Svara på frågorna som du fick av personen som nominerade dig
  • Nominera 11 andra bloggar med färre än 200 följare 
  • Göra 11 frågor till dem som du nominerar
  • Meddela de nominerade via sociala medier/bloggar

1. Vad är det bästa med att läsa?

Att man kan drömma sig iväg till en annan värld utan att ens röra på sig!

2. Vem är din absoluta favoritförfattare?

Det här är en så himla svår fråga, jag gillar ju så himla många författare. Men nu säger jag väl Jandy Nelson för att jag verkligen älskar hennes senaste bok, Jag ger dig solen.

3. Hur många böcker läser du per månad?

Det beror lite på om det är mycket i skolan och kring innebandyn, osv. Så det kan vara allt från 6-17 böcker / månad. 

4. Vad gör du om en bok är riktigt dålig och seg?

Försöker antingen att härda ut boken (i alla fall om den inte är så tjock) eller så lägger jag den boken åt sidan. 

5. Hur många bokmärken har du?

5? 10? Jag lyckas alltid tappa bort mina bokmärken...

6. Vilken är den bästa deckaren du läst?

Ehhh, jag läser inte så många deckare, så jag har inte direkt några att välja emellan. 

7. Finns det någon karaktär från någon bok som är väldigt lik dig?

Hermione Granger från Harry Potter-serien skulle jag nog säga. Vi är både plugghästar :3

8. Vilken är den bästa boken du läst på engelska?

Någon utav böckerna i The Infernal Devices av Cassandra är svaret på en här frågan. 

9. Köpa eller låna böcker?

Båda! Jag älskar att äga många böcker, men jag har inte plats för fler böcker och borde därför låna mer böcker i framtiden. 

10. Vilken var din favoritbok när du var liten?

Ingen aning, kommer bara ihåg att jag gillade någon bok om trollkarlar typ. Fast när jag var runt 10 år eller nåt sånt läste jag ett flertal serier av David Eddings som jag minns att jag tyckte var väldigt bra. 


11. Har du någon gång träffat en författare? Vem isåfall?

Kommer inte ihåg några namn direkt, men vet att jag träffade några stycken på Bokmässan! 

***
Eftersom jag har lite ont om tid hinner jag inte kolla upp vilka som har blivit taggade & taggar därför ingen, men feel free to do this! Så ifall ni gör det, kommentera gärna länken så kan jag lägga in den senare här i inlägget! 

Förlåt för dålig uppdatering, varit nere efter cupen då säsongen nu är slut och det har varit ca 7 prov/inlämningar i skolan som jag stressar livet ur mig för att fixa. 

1 kommentar:

  1. Kul att du ville göra den! Jag borde också låna mycket mer, bokhyllan är full :D

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!