söndag 12 april 2015

Minirecension: Kärleksbevis

Titel: Kärleksbevis
Författare: Nora Roberts
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: 317
Serie: Klanen MacGregor #3
Språk: Svenska
Originaltitel: All the Possibilities

Handling från baksidan:
Senator Alan MacGregor är självsäker som få och har både talet och utseendet till sin fördel. Men konstnären Shelby Campbell är helt olik de karriärkvinnor han vanligtvis omger sig med. Ju mer hon visar sitt ointresse för män i hans position, desto mer vill han vinna över henne på sin sida. För att charma krävs tålamod och uppfinningsrikedom
Tur då att Alan MacGregor aldrig backar för en lockande utmaning!

Omdöme:
Det här är bästa boken hittills i den här serien. Jag blev smått besviken på den tidigare delen, Handen på hjärtat, som jag inte alls tyckte lika bra om som Nora Roberts alla andra böcker. Men nu, nu börjar jag återigen se den toppklass som hon alltid annars skriver i.

Jag gillar den kvinnliga huvudkaraktären mycket mer den här gången - Shelby, Hon är speciell, temperamentsfull men underbar på ett sätt som mina favoritkaraktärer i Nora Roberts-böcker är. Så ja, redan en förbättring där. Hon påminde mig om Bess i en annan miniserie av Roberts (Släkten Stanislaski #4). Båda två är färgstarka och unika, och lika härliga att läsa om.
Alan var lite av en överraskning i den här boken. I de första delarna kändes han mer indragen, blyg (?) och försiktig, men här var han helt plötsligt livsfarlig, temperamentsfull och ja, het.

Kärleksbevis bevisar (hahah, fattar ni?) att Nora Roberts är en författare i toppklass och nästan alla hennes böcker är mästerverk & superba. Det finns ingen annan författare som kan skriva kärleksböcker som hon, med samma mönster men alltid lyckas charma/överraska läsaren.
Huvudkaraktären Shelby gillade jag riktigt mycket och även Alan.

Nu är det bara att vänta tills fjärde delen kommer ut om klanen McGregor.

Bästa karaktär/er:
Shelby.

Andra delar i serien:
1. Tur i kärlek
2. Handen på hjärtat
3. Kärleksbevis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!