onsdag 8 april 2015

Tur i kärlek

Titel: Tur i kärlek
Författare: Nora Roberts
Förlag: Harlequin (tack för boken!)
Sidor: 315
Serie: Klanen MacGregor #1
Språk: Svenska
Originaltitel: Playing the odds

Handling från baksidan:
Efter ett år som croupier på lyxkryssaren Celebration har Serena hunnit bli en skicklig Black Jack-dealer och människokännare. Men det finns en person hon inte lyckats komma underfund med; spelaren från Las Vegas. Ena stunden är Justin rent oförskämd mot henne, och i nästa får han henne att tappa fattningen med sitt charmiga sätt. Serena bestämmer sig för att ignorera känslorna för honom, hon ska ju ändå snart gå i land. Men så kommer Justin med ett erbjudande - som skakar om hela hennes värld...

Omdöme:
Jag älskar att Harlequin kommer ge ut delarna i den här serien en för varje månad. En ny serie av Nora Roberts som man får ta del av under ett helt år? Ja, tack!

Hon lyckas alltid så bra med att göra nya serier med olika familjer i huvudrollen. Det gör så att läsaren hinner lära känna alla karaktärer och man får ta del av parens kärlekshistorier. I början av en sån här ny serie vill man alltid ha alla delar på en gång för man vill bara ha mer & mer, men när man väl har kommit till sista delen så önskar man att man kan gå tillbaka till början igen och få uppleva det på nytt. Jag misstänker att det kommer hända likadant med den här serien också.

Jag har inte riktigt fastna sådär jättemycket för någon karaktär än, men jag tror nog att det inte dröjer länge innan det.
Serena är en stark huvudkaraktär som jag gillade att läsa om, men jag tyckte inte om att hon inte stod på sig när Justin gjorde sina närmanden. Och när vi redan är inne på det, det Justin gjorde i början av boken, är inte det mot hennes vilja? Han fick inte hennes bekräftelse i alla fall.

Tur i kärlek kommer nog att - återigen - bli första delen i en ny favoritserie av Nora Roberts. I alla fall finns det den vanliga potentialen till det och det är bara hoppas att det blir så.

Andra delar i serien:
1. Tur i kärlek
2. Handen på hjärtat
3. Kärleksbevis
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!