tisdag 21 april 2015

Top Ten Tuesday #31

Det är tisdag & jag är hemma sjuk, vilket inte känns så bra tajmat när det är jättefint väder ute och jag sitter inne med raggsockar, fleecejacka & filt.

Tänkte försöka svara på veckans Top Ten Tuesday som lyder:
Top Ten All Time Favorite Authors of All Time

Det här är en klurig en, det finns ju författare som jag bara har läst en bok av, men som jag verkligen älskade, och författare jag läst flera böcker/serier av och som jag tyckte majoriteten av var bra.
Men i allafall, här kommer en lista på de författare som har böcker hemma av & som jag tycker platsar på den här listan:

(utan inbördes ordning)

10. Sarah Dessen

9. Maggie Stiefvater

8. Jandy Nelson

7. John Green

6. Marie Lu /// Gail Carriger

5. Simona Ahrnstedt

4. Cassandra Clare

3. Richelle Mead

2. Ally Carter

1. Nora Roberts

Okej, som tur är behöver jag inte lista dem i ordning, men jag skulle nog faktiskt säga att Nora Roberts är min all-time-favoritförfattare. Fast.... det skulle nog inte hålla i längden...
Det finns ju så många bra författare där ute (som tyvärr inte fick vara med på listan) men jag tror nog att dessa 10 är lite outstanding (dels för att jag läst flera böcker av allihopa).

Vilken/vilka är din favoritförförfattare all-time?

1 kommentar:

  1. Tycker också detta är ett sååå svårt tema... och ja juste! Sarah Dessen finns ju!

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!