söndag 1 februari 2015

Månadens läs rapport: Januari 2015


Lästa böcker:

Tango för vilsna själar - Lucy Dillon
Kleptomania - Kristina Hård
Katherine-teorin - John Green
Det svarta hjärtat - Holly Black
Röd som blod - Salla Simukka
Femtio nyanser av honom - E.L. James (omläsning)
Femtio nyanser av mörker - E.L. James (omläsning)
The Returned: Återvändarna - Jason Mott
Hundra omistliga ting - Lucy Dillon


Antal: 9
Svenska: 9
Engelska: 0

Omlästa: 2
Antal sidor: 3571

Recensions exemplar (utan omläsningar): 7
Hyllvärmare: 4

Bästa bok/böcker:
Röd som blod var riktigt, riktigt bra och även Hundra omistliga ting letar sig in på favoriter på feel good-listan. Sen så är ju Femtio nyanser-böckerna hur bra som helst och jag kan förmodligen läsa om dom hela tiden. Jag höll på att glömma - Katherine-teorin är ju faktiskt en John Green-bok, så det skulle nästan vara konstigt om jag den inte platsade under den här kategorin...

Sämsta bok: Återvändarna var lite sisådär, den var intressant med att de döda kom tillbaka men saknade det där extra. 


Kommentar: 
En helt okej månad sett till antalet, men jag är nöjd med att ha kunnat bocka av ett flertal böcker som stått i bokhyllan i flera månader (t.o.m. upp till 1-2 år)! Plus att jag har lyckats att hålla mig ifrån att fråga efter så många rec-ex, jag tror jag bara frågat efter ett från Harlequin som jag hoppas ska komma snart. 

Nästa månad:
Jag hoppas att jag hinner läsa 10 böcker, men prioriterar helst att jag läsa hyllvärmare, gamla recex och sånt jag själv vill läsa. Näst på tur att läsa är Boktjuven som jag hoppas är lika bra som alla andra säger. 

1 kommentar:

  1. Lucy Dillons nya bok fundera jag på att köpa. Verkar jättebra!

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!