fredag 27 februari 2015

I min brevlåda #70


Under två dagar har jag fått hem 3 (!) paket med posten. Och alla från Modernista. Jag måste först & främst tillägga att jag inte har "beställt" hem böckerna utan bara fått dem. Bara sådär. Modernista är verkligen ett utav mina favoritförlag! 

Det jag fick från Modernista var Rick Riordans första del i hans nyaste serie - Kane krönikan - och boken heter Den röda pyramiden. Eftersom jag tyckte att Percy Jackson-serien ändå började bra, så kommer jag ha liiiite förväntningar på denna.

Den andra boken var Den Lille Prinsen som är en klassiker i nyutgåva. Mer exakt: den senaste utgåvan på 63 år. Boken verkar vara bra & handlar om någon slags utomjording - prinsen - som kommit till Jorden och undrar varför vi ser allting med siffror och varför vi bedömer skönhet efter utseende och inte efter det vi inte ser. En tankeställare förmodligen.

Sedan fick jag även hem deras sommarkatalog! Jag tycker det är roligt att förlaget tar tid till att skicka ut såna här ex till bokbloggare istället för att man bara får ett mejl och allting är kaos. Det känns trevligare på nåt sätt, liksom att de tänker på oss. 

Tusen tack till Modernista för böckerna & katalogen!

(kanske kommer upp nåt inlägg om vilka böcker jag är intresserad av i Modernistas sommarutgivning)

1 kommentar:

  1. Den röda pyramiden vill jag ha och väntar på att få hem!

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!