tisdag 24 februari 2015

Top Ten Tuesday #27

För att det inte ska se allt för tomt ut på bloggen så tänkte jag svara på The Broke and the Bookish's Top Ten Tuesday idag. Och temat/kategorin är Top Ten Favorite Heroines From Books.

(Utan nån speciell ordning)
1. Rose Hathaway, Vampire Academy 

2. Arya Stark, Game of Thrones 

3. Vin, Mistborn 

4. Hermione Granger, Harry Potter 

5. Liesel, Boktjuven

6. Katniss Everdeen, The Hunger Games

7. Tris, Divergent

8. Daenerys Targaryen, Game of Thrones

9. Katsa, De Utvalda

10. Celaena Sardothien (jag var väldigt osäker på ifall jag skulle ta med henne eller inte, men jag tycker att hon förtjänar en plats på listan)

Det finns såklart en hel del andra karaktärer där ute som förtjänar att vara med på listan, men tio var det. 

Vilken/vilka är era favorithjältinnor? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!