tisdag 22 april 2014

Top Ten Tuesday #13

Det är redan tisdag idag, vilket innebär en ny Top Ten Tuesday
Veckans topp 10 är: Topp 10 karaktärer som är "super talented"!
Vilket alltså är karaktär som är oerhört talangfulla på någonting, eller något...

Min topp 10 kommer här (utan nån speciell ordning):
 
1. Ender i Ender's spel av Orson Scott Card. Ärligt, vem skulle inte säga att han har en talang inom hmm... att döda/slåss? Dessutom är han superduper smart!

2. Mia i If I stay (svenska: När jag lät dig gå) av Gayle Forman. Både hon & Adam är väldigt musikaliska.

3. Rose Hathaway i Vampire Academy av Richelle Mead. Kom igen, hon är mega häftig och är en riktigt kämpe på att slåss! Heja Rose!

Hmm... jag kommer faktiskt inte på några fler som är sådär väldigt talangfulla. I alla fall inte just nu.

Några andra kan vara:

4. Bex i Gallagher Academy - Ally Carter
5. Katsa i De utvalda - Kristin Cashore

Så långt kan jag komma med min topp 10 lista den här veckan! Jag stannar där, men det kan komma lite update när jag får läsa alla er andras listor...

Håller ni med mig här ovan eller har jag helt fel? Kommentera gärna din åsikt & vilka karaktärer du tycker jag ska lägga till på listan och varför! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!