måndag 14 april 2014

Läs-a-lot: Påsken 2014

Från Bokzoem
Det är påsk & det är lov = en ny Läs-a-lot! Den här gången håller Emme & Zozzo på Bokzoem & Anna på Bookshelf i den, och jag tänkte vara med i den även om inte läsningen går så hemskt bra.

Det börjar i natt - måndag - kl. 0.00 och håller på tills lördagen 23.59 och i samband med detta kommer de även att hålla i en tävling! Det låter superkul & jag hänger på med förhoppningen att läsningen kommer igång och att vinna böcker/bok för under 100 kr på Adlibris eller Book Depository.

Mina - klena & relativt lätta - mål för veckan är följande:


  • Läsa 2 böcker 
  • Komma igång med läsning
  • Skriva recensioner (har också med läsningen att göra!)
Några böcker som jag har tänkt måste ska  försöka läsa under den här veckan är: Prodigy - Marie Lu (påbörjat men ej färdigläst), Skuggan av Anna - Rebecca James, Dödens trubadur - Fredrik Lindblom och Det handlar om dig - Sandra Beijer hamnar högst upp på prioriterings listan. Men som ni vet är jag sämst på prioriteringar och har bara under denna helg läst 4 (!) omläsningar. Fy skäms på dig Vilma! Så som straff räknas inte dessa till Lästa böcker 2014, bara så att ni vet. 

Under veckan ska jag åtminstone hinna med att skriva en uppdatering om hur det går & sen en sammanfattning. Vad sägs om det? 

Ska ni vara med i påskens Läs-a-lot? Vilka mål har ni i så fall? 

1 kommentar:

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!