onsdag 23 april 2014

I min brevlåda #59

Det är onsdag - mitten av veckan - och jag är redan dödstrött. Främst på skolan, då vi har fått reda på att innan sommarlovet börjar så kommer vi att ha 10 prov eller mer! Hur sjukt är inte det? Jag går i 7:an, måste dem verkligen ha så himla höga krav på oss redan nu? Skärp till dig skolan, vi har faktiskt ett liv utanför dig!

***
Skriva några korta arga rader om dumma prov & skolan? Check.
Skriva IMB-inlägg? No check.

Jo, det är så att jag har varit med i en tävling som heter ÅBS här där jag bor och jag vann faktiskt juryns pris för Djur & Natur! Och som precis fick jag bl.a. en bok som heter Fågelhuset av Ester Roxberg. Boken är utgiven av X Publishing som har lagts ner, tråkigt nog, så därför tänkte jag faktiskt att den hamnar högre upp på prioriteringslistan än vad den annars skulle ha hamnat. Dessutom har jag absolut NO IDEA om vad boken handlar om, och jag tänker inte heller ta reda på det. Men om ni skulle vilja veta, så finns det HÄR handlingen på Adlibris. 

Och jag har även fixat upp bilden jag vann med här nedan!
Skriv gärna en kommentar om ni har läst boken och vad ni tycker om bilden! Vill väldigt gärna veta vad ni tycker!

Jag gillar för övrigt inte ens grodor/paddor och den här var inget undantag. Det var pest eller kolera för mig just i det ögonblicket kändes det som...

3 kommentarer:

  1. Kul att du vann en bok du inte läst! :D Jag fick 'Francesca' av Melina Marchetta och har precis börjat på den, har du läst den? Kram!

    SvaraRadera
  2. Just nu är det SJUKT många prov för mig med ... alltså har typ inte tid för nåt nuförtiden, inte minst bloggen. Och är hemskt skoltrött. Men tio prov tror jag ändå inte vi ska ha ... herregud, hur klarar du det?! o.O Eller det får vi ju hoppas att du gör ;D

    Jättefin den där bilden! Och är ju bra om din "uppoffring" betalade för sig! ;D Hoppas du gillar Fågelhuset, är nyfiken på den :)

    SvaraRadera
  3. Den har jag hört ganska mycket bra om så jag hoppas du gillar den :)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!