måndag 28 april 2014

Kom och ta mig!

Titel: Kom och ta mig!
Författare: Victoria Dahl
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: 312
Serie: Tumble Creek #2
Språk: Svenska
Originaltitel: Start me up

Handling från baksidan:
Lori Love längtar efter någonting mer.

Lori hade alltid planerat att flytta från lilla Tumble Creek i Colorado, men när hennes pappa dog lämnade han sin bilverkstad till henne. Så hon stannade kvar. Nu behöver hon lite spänning, i form av en rykande het affär utan några som helst krav...och mycket passion ska det vara! Åtminstone enligt Loris galna bästa vän, Molly.

Quinn Jennings har byggnader på hjärnan, inte kärlek och romantik. Som den inbitna arkitekt han är blir han glad när han får veta att Lori vill hoppa över de vanliga stegen när det kommer till dejting och i stället hoppa direkt i säng. Och med hjälp av de erotiska böcker han hittar hos henne är han fullt upptagen med att uppfylla både hennes och sina egna vildaste fantasier.

Men när det visar sig att Lori är i fara finns Quinn genast där för att beskydda henne. Plötsligt bryr han sig. Mer än någon av dem förväntat sig...

Omdöme:
Victoria Dahl är absolut en författare jag skulle rekommendera om någon frågade efter en som skriver romantiska & roliga böcker med lite chic-lit och feel-good inblandat. Hon har ett härligt språk som förmedlar känslor som fokus. Jag kommer nog att plocka upp hennes böcker igen framöver!

Lori är en rolig och häftig kvinna som jobbar i en bilverkstad och trivs - någorlunda - med det. Men hon vill hellre flytta ifrån Tumble Creek än bo kvar. Det är väl lite så att jag har tänkt mig själv, att jag någon dag ska flytta ifrån Skövde och bo någon annanstans. Vi får väl se vad livet har att bjuda på!
Quinn gillar jag verkligen. Jag tycker att han är charmig när han glömmer av i princip allt och att hans sekreterare/assistent Jane håller ordning på allt honom. Jag gillar förresten Jane väldigt mycket också.
Och Quinns syster & Loris bästis då? Om Lori är en bra karaktär måste nog Molly vara en fantastisk karaktär. Jag älskar henne verkligen!

Jag råkade läsa andra delen - den här alltså - i den här miniserien och jag glömde läsa första delen, Prata omkull mig som handlar just om Molly. Så den boken började jag läsa så fort jag hade läst klart den här boken.

Jag tycker att boken i sin helhet är en mysig, charmig och rolig bok att läsa sent på kvällarna. Man mår faktiskt bra av att läsa en sån här bok med en farlig händelse mitt i och sen det lyckliga slutet. Det är helt enkelt perfekt.

Jag rekommenderar verkligen den här boken om du gillar kärleksböcker med vänskap, humor & feel-good inblandat. Det är en underbar mix och resultatet är en eller två kvällars mysläsning.

Andra böcker i serien:
1. Prata omkull mig!
2. Kom och ta mig!
3. ?? (ska handla om Jane i alla fall)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!