lördag 20 juli 2013

Prinsessa i rosa

Titel: Prinsessa i rosa
Författare: Meg Cabot
Förlag: Tiden
Sidor: 249
Serie: En prinsessas dagbok #5
Originaltitel: Princess in pink

Handling:

Mia tycker att livet är rätt trivsamt: hon ska snart fylla femton, hon har börjat skriva för skoltidningen, matten funkar bra och hon ska snart få ett syskon. Men det Mia mest av allt önskar sig just nu är att Michael, hennes pojkvän, ska bjuda henne på examensbalen. Men det kanske inte ens blir någon bal, för alla restaurangarbetare strejkar och allt är Mias farmors fel!

Omdöme:
Meg Cabot har varit en till-och-från författare för mig, ibland är hennes böcker superbra och sedan är de själva motsatsen: dåliga!
Den här boken är något mittemellan jättebra och bra. Haha, jag tycker synd om de stackars böcker jag läser för jag har börjat få för höga förväntningar på dem. Jag har nog läst för många bra böcker, hehe...

Som sagt Prinsessa i rosa är bra och passar utmärkt som en sommarläsningsbok.
Någon gång ska jag nog köpa hela serien bara för den fina rosa färger och det blir nog mer färgglatt i bokhyllan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!