tisdag 30 juli 2013

Gömd

Gömd
Titel: Gömd
Författare: P.C. Cast & Kristin Cast
Förlag: Bonnier Carlsen
Sidor: 370
Serie: House of Night #10
Originaltitel: Hidden

OBS! Kan innehålla spoilers från tidigare delar i serien!
Handling:

Neferets sanna natur har avslöjats för Högsta Rådet. Zoey och hennes gäng kan äntligen få hjälp att försvara sig och sin älskade skola mot en ondska som växer sig starkare för var dag.
Och hjälpen lär de behöva för Neferet ger sig inte utan en fight. Kaos härskar återigen i Nattens hus!

Omdöme:
Den här serien har varit lite uppochner för mig. Första boken var riktigt bra, men sedan har det varit sådär. Det har varit lite för mycket kärleksdraman och Zoey har känts så omogen.
Men i förra boken: Ödet blev det riktigt spännande i slutet och jag hoppades på att Gömd skulle vara lika bra. Men som jag skrev förut: kärleksdraman. Jag trodde att vi skulle slippa en kärlekstriangel, men icke då.

Jag gillade Stark, han har alltid varit min favorit, men Aurox gillar jag också.
Jag tyckte att den var lite omogna när dem inte trodde på Zoey när det gällde Aurox.

Jag vet att det inte blir en bra recension, eftersom jag är upprörd när det gäller den här boken. Jag skulle kanske först ha läst några andra bokbloggares recensioner, men jag orkade inte vänta utan läste den så fort jag hittade den på biblioteket.
Det är oklart om jag ska läsa nästa del eller inte. Men det lutar åt det förra. För snart måste väl serien vara slut, eller? Jag hoppas det i alla fall.
Jag kommer nog att vänta och se vad den får för omdömen i så fall.

Jag rekommenderar den här boken till de som har gillat de andra böckerna i serien, låt er inte avskräckas från min recension!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!