söndag 28 december 2014

Sweet Little Lies

Titel: Sweet Little Lies
Författare: Lauren Conrad
Förlag: Harper Collins
Sidor: 309
Serie: L.A. Candy #2
Språk: Engelska
Originaltitel: -

Handling från baksidan:

Jane Roberts was the average girl next door until she and her BFF, Scarlett Harp, landed their own hit reality show, L.A. Candy. But life on camera is getting complicated....
When racy photos of Jane are leaked to the press, she becomes the center of a tabloid scandal. She turns to co-star Madison Parker for help, but does Madison really have Jane's back?
Scarlett's got a scandal of her own. She's fallen for a guy who's strictly off-limits - which means Scarlett has a big secret to keep. But nothing stays secret for long in Hollywood.

Omdöme:

Jag tyckte att föregångaren, L.A. Candy, var helt okej, men eftersom jag redan hade andra delen hemma OCH jag var liiite sugen på att läsa fortsättningen så började jag direkt att läsa på Sweet Little Lies.

Med första boken i färskt minne så kom man snabbt tillbaka in i glamour-världen med killar, partyn och paparazzi. Lauren Conrad är ju i själva verket en tv-stjärna och det är kul att någon med egen erfarenhet skriver just en sådan här bok om det här ämnet hon typ är expert på.

Språket är lätt och flyter på i ett snabbt tempo och det är faktiskt roligare än jag trodde att det skulle vara att läsa en bok om det här med reality-show, kändisar, osv. Jag har alltid varit lite skeptiskt till det livet och hur de faktiskt kan stå ut med att filmas flera dagar i veckan så att miljontals av andra människor kan se på det. Nu när jag läst 2 delar om samma personer och samma show så får man en större inblick av att det faktiskt inte är sockersött utan mer bitterljuvt att vara kändis. Jag tycker om att vara privat och att man kan göra nåt konstigt, crazy och alla skulle inte se det i skvallertidningar dagen därpå. Jag har större respekt för dessa stjärnor efter att ha läst om hur de faktiskt kan ha det.

Detta kanske inte var en bok att lägga 90-100 kr på men den var ändå underhållande och intressant att läsa. Dessutom är omslaget så himla fint (och gott)!!

Ifall ni är sugna på att läsa om några tonårstjejer i L.A. som blir reality-stjärnor och vill veta hur det faktiskt är - då jag rekommenderar jag den här boken varmt till er. Annars...kanske ni ska skipa den ifall ni inte tycker den låter lockande, såklart.

Nån dag kanske jag läser tredje boken, Sugar and spices, men förmodligen inte de närmaste åren.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!