tisdag 16 december 2014

Day 17 - Favorite quote from your favorite book

Seriöst? Ska jag komma ihåg citat som har "fastnat" i minnet? Ja...

Okej, här är några:

"Some infinities are bigger than other infinities" - The Fault in Our Stars, John Green

(Finns otroligt många från den boken som är helt fantastiska.)

"Vet du om att jag nästan gav upp hela världen för din skull?", säger jag och går i genom porten till min egen kärlekshistoria. "Solen, stjärnorna, haven, träden. Jag offrade allt för dig." - Jag ger dig solen, Jandy Nelson

"We were all monsters and bastards, and we were all beautiful." - Serphina, Rachel Hartman

Visserligen så är kanske Seraphina en superbra bok, men jag tycker att citatet är väldigt fint och tankfullt + jag kommer ihåg det ;)

Vilket citat tycker du är finast?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!