tisdag 9 december 2014

Day 10 - Favorite classic book

Klassiker (är som ni kanske vet) inget som jag direkt äääälskar. Utan det är mer "står-ut-med-därför-att-de-är-klassiker". Jag har visserligen bara läst Svindlande höjder, Möss och människor (räknas den här som en klassiker?) och seriealbumet Jane Eyre. Om jag måste säga den jag tyckte mest om så är det nog Jane Eyre - förmodligen för att den var i lite kortare format än originalet...

Jag hoppas att jag ska få tid till att läsa några fler klassiker som jag har hemma - Jane Eyre i "vanligt" format och Övertalning
Har ni tänkt på att några utav böckerna vi läser just nu kommer kanske om några årtionden vara s.k. klassiker? Tänk, vad häftigt egentligen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!