onsdag 10 december 2014

Day 11 – A book you hated

"Hata" är ett väldigt starkt ord, men i vissa fall så är det ordet det enda som passar i. Som på L.J. Smiths bok Vampire Diaries: Uppvaknandet & Kampen. Jag borde ju kanske ha läst böckerna före jag såg tv-serien, för då hade jag förmodligen tyckt mer om böckerna än tv-serien. Men men, nu började jag med tv-serien (vilket jag inte ångrar) och jag är obsessed av den.

Några saker som jag skrev i min recension av boken (för länge sedan) var bland annat att Bonnie inte fanns med, i stället en person som hette Meredith. Elena var en riktigt bitch och tänkte göra allt för att hon skulle få vad hon ville ha - Stefan just då - och hon lekte bara med Matt för att komma dit hon ville. 

Jag föredrar Elena som den hon är i tv-serien - inte blond utan brunett - mer blyg, snäll, omtänksam. 

Jag är på säsong 6 av The Vampire Diaries och jag är verkligen beroende av den serien. Grät så himla mycket i sista avsnittet av säsong 5, varför?!?! :(




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!