tisdag 14 oktober 2014

Top Ten Tuesday (#19)

Det är tisdag vilket innebär eventuellt en topp 10 på någon kategori som bokbloggarna på the Broke and the Bookish.

Veckans kategori: Ten Places Books Have Made Me Want To Visit (whether fictional or real)

Jag tycker att det här är något intressant och väldigt roligt att skriva om - liksom hallå, vem har inte velat åka till vissa platser för att de nämnts i böcker?

Och här är min topp 10-lista:

1. Hogwarts - vem skulle inte vilja åka dit och gå i skolan?

2. Paris - det beror bara på att Stephanie Perkins beskriver så otroligt bra i Anna and the French Kiss

3. Narnia - skulle inte alls ha något emot att en garderob som man kan gå igenom för att komma till C.S. Lewis värld.

4. Skottland - allt är Diana Gabaldons fel. Jag skulle vilja bo där nu.

5. London 

6. Winterfell // Vinterhed - allt för att få träffa Stark-familjen, speciellt Jon Snow.

7. New York

8. Alagäsia - Eragon-världen vill jag gärna besöka.

9. Middle Earth

10. Rymden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!