torsdag 30 oktober 2014

Filmrecension: The Maze Runner


Igår så var jag äntligen på filmatiseringen av James Dashners bok The Maze Runner som på svenska heter I dödens labyrint. 

Jag kan bara säga att jag är helt nöjd med hur filmen var jämfört med boken. Jag tycker att de fick med de viktigaste händelserna som man faktiskt kommer ihåg och att man på ett ungefär fick samma upplevelse som genom att läsa boken.

O_o < 3 
Skådespelarna gjorde ett riktigt bra jobb och har inget att säga till om där heller. Dylan O'Brien var lika snygg som vanligt. Var det bara jag som tyckte att Thomas Brodie-Sangster (som spelade Newt) var väldigt snygg/söt/underbar också? Jag satt i princip under hela filmen och försökte komma på från vilken film jag sett honom i och när det var ungefär 10 minuter kvar kom jag på det: Game of Thrones!! Han spelar ju Jojjen Reed - har ingen aning om stavningen är rätt eller inte...

Jag ber om ursäkt för en dålig filmrecension, men hallå det är ju faktiskt bokrecensioner jag är bra på att skriva - inte recensioner om filmer. Ärligt talat, jag har ingen aning om vad jag faktiskt ska skriva om förutom att jag kommer att fangirla lite över Newt - Thomas Brodie-Sangster - framöver.

Filmen var bra gjord, de fick med de viktigaste sakerna (enligt mig) och har riktigt bra - och snygga - skådespelare som gjorde ett bra jobb med att framställa karaktärerna. 

Betyg: 4 av 5 bokstaplar!

Eftersom jag nu har boken och händelserna färskare i minnet så är jag ännu mer taggad på att läsa andra delen på svenska som kommer ut den här månaden under namnet I vansinnets öken som ges ut av bokförlaget Semic. Någon mer som är sugen på att få läsa uppföljaren?

2 kommentarer:

  1. Jag ska läsa uppföljaren!! super taggad på den!! :) Gillade oxå filmatiseringen och skådisarna :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Håller helt klart med! :D

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!