torsdag 16 oktober 2014

Höst-biofilmer jag vill gå på

Nu är vi inne på årets tionde månad vilket innebär att det är mer eller mindre 3 månader kvar tills 2015, ifall ni vill veta.

Och nu i höstmörkret kommer det komma filmer på bion som "härstammar" ifrån böcker och jag tänkte här nedan lista upp några av dem.

Om jag skulle ha tid och ork, så skulle jag med glädje vilja gå på alla filmer - men tyvärr så kommer det nog inte att hända. :( angående det.

- Love, Rosie tycker jag verkar en väldigt bra kärlekshistoria om livets bergochdalbana. Det är ett stort plus att huvudkaraktärer spelas utav Lily Collins (som spelar Clary i TMI) och SAM CLAFLIN (som spelar Finnick Odair i THG ifall ni inte visste det). Gaaah, och ja, jag har nog en crush på honom. Tillbaka till filmen då: den har premiär 24 oktober och är baserad på Cecelia Aherns bok Där regnbågen slutar och hon har även skrivit Ps, I Love You. Jag kanske inte går på filmen på bion men jag kommer definitivt köpa hem den! HÄR finns den på sf.se

- Mockingjay part 1 vem vill inte se den här filmen? Är nyfiken på vart de kommer att kapa, känns inte riktigt som att de kan göra det och hade nog hellre velat ha en film och inte en uppdelad i 2. Varför måste alla filmbolag göra så för? Boken heter i alla fall Revolt och är skriven av Suzanne Collins för er som vill veta där. Jennifer Lawrence & Josh Hutcherson & Liam Hemsworth spelar huvudkaraktärerna. Eller ja, Jennifer spela den stora huvudrollen. Premiär är 19 november och HÄR finns den på sf.se

- Hobbit 3: Femhäraslaget - och här har dem gjort en bok till tre filmer, grattis ni slog kanske rekordet! Jag hoppas att de har lyckats få till ett riktigt bra slut nu så att man slipper gå och vänta ett år till på nästa del. Premiär är 10 december och HÄR finns den på sf.se

Det var de 3 filmerna jag helst vill se, men det finns självklart flera filmer jag vill se också men som kanske inte är "bok-filmer".

Här är en liten försmak på filmer för 2015:
- Cirkeln (18 februari)
- Fifty shades of Grey (13 februari)
- Cinderella (13 mars)
- Insurgent (20 mars)

Någon film som ni vill gå på nu i höst? 

3 kommentarer:

  1. Jag vill gå på Mockingjay part 1 och Hobbit 3. Jag ser också fram emot Cirkeln och Insurgent! Så kul med alla dessa filmer baserade på böcker. :)

    SvaraRadera
  2. Jag ser också fram mot Mockingjay part 1. Undrar var de kommer bryta. Det kommer bli jobbigt att vänta på del 2... Hobbit 3 vill jag också se, och Insurgent,

    SvaraRadera
  3. Jag är jättetaggad på Mockingjay! Som jag längtar! Sen vill jag också se Tjuvarnas jul - Trollkarlens dotter. Gillade julkalendern som gick för några år sen och tror det här är en bra uppföljare.

    Och Cirkeln såklart! Den har premiär på min 23-årsdag, bästa födelsedagspresenten :)

    Och Stolthet och fördom och zombier som har premiär i januari. Har du läst den? Superbra!

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!