söndag 15 september 2013

Den lyckligaste dagen

Titel: Den lyckligaste dagen
Författare: Nora Roberts
Förlag: Bonnier (Tack för boken!)
Sidor: 319
Serie: I nöd och lust #4
Originaltitel: Happy Ever After

Handling:
När en motorcykel bromsar in bakom Parkers punkterade bil blir hon lättad över att få hjälp, men när föraren tar av sig hjälmen och känner igen det vildvuxna, svarta håret och den syndiga blicken känner hon sig plötsligt både bräcklig och irriterad. Ska hon behöva bli räddad av Mal, hennes brors vän och firmans bilmekaniker?
Mal som länge fascinerats av den vackra och reserverade Parker, ser sin chans och bjuder ut henne på en dejt. Vad som till en början verkar vara en oskyldig får den annars så kontrollerande Parker ur balans. Menar Mal allvar med sina närmanden? Och ska hon för en gångs skull låta hjärtat styra över hjärnan?

Omdöme:
Nu måste jag verkligen ta tag i Blå dahlia av den här fantastiska och imponerande författarinnan. Hon får en att känna sig så lycklig och glad och man vill också gifta sig med all spektakel.
Jag känner mig lite mållös och tom efter att ha läst ut den fjärde och sista delen i den här serien. Allvarligt talat, jag har verkligen ett beroende av böcker. Fast det är ju i alla fall bra och inte dåligt som droger ;)

Det känns som att världen har gått under nu när man har förstått att jag inte kommer få läsa en bok till om Parker, Laurel, Emma och Mac. Jag kommer att sakna dem otroligt mycket även om det bara har tagit ungefär en vecka för mig att plöja igenom alla fyra böckerna. Så jag måste just nu bara ta tag i en bok och börja läsa för jag håller på och bli tokig. Jaja, får väl kanske skriva klart den här recensionen först.

Parker är den som jag gillar inte lite mindre än dem andra, det är troligtvis för att jag känner igen mig  mest i henne. Jag vill också gärna ha kontroll och ordning och är alltid punktlig. Oftast är jag där typ 30 minuter innan så. Men när jag har fått läsa en hel bok ur hennes synvinkel så förstår jag henne och jag gillar henne verkligen nu. Hon är så stark och självständig och hon är en utav mina bokförebilder.

Åh, vad jag kommer att sakna dem alla! Jag får sätta mig ner nu och läsa en annan bok av Nora Roberts.  Annars kommer jag nog att gå under...

Andra delar i serien:
1. Som en drömbild
2. Doft av rosor
3. Ögonblick att minnas
4. Den lyckligaste dagen

1 kommentar:

  1. Jag kände mig också lite tom efter att ha läst den här serien och jag längtar tillbaka till karaktärerna nu. Jag skulle gärna läsa mer om dem )

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!