måndag 16 september 2013

Beautiful creatures 2: Svåra val, magiska hemligheter

Beautiful Creatures D. 2 - Svåra val, magiska hemligheter (inbunden)Titel: Svåra val, magiska hemligheter
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Förlag: Semic (Tack för boken!)
Sidor: 512
Serie: Beautiful creatures #2
Originaltitel: Beautiful darkness

OBS! Kan innehålla spoilers från tidigare delar i serien!
Handling:
En förbannelse, ett val, två öden ... Sedan Ethan mötte den mystiska tjejen Lena med det mörka håret och de gröna ögonen, har ingenting varit sig likt. Mellan Ethan och Lena slår det gnistor. Men Lena hör till en hemlig och mörk värld av magi.
Ethans och Lenas kärlek är starkare än deras omgivning förstår. Men efter en svår förlust drar sig Lena undan. Kan de klara av alla motgångar? Deras kärlek har ett pris ... 

Omdöme:
Ända sedan jag hade läst ut första boken i Beautiful Creatures ville jag läsa andra boken direkt. Men jag fick snällt vänta på att den skulle komma ut. Men när jag hade börjat läsa i den här boken så tänkte jag att jag kanske hade förhastat mig med det och kanske skulle ha väntat och sett vad andra tyckte om den. Det var ganska plågsamt att läsa igenom den första tredjedelen eftersom jag så himla gärna ville att den skulle vara en favoritbok. Jag vet, det är inte så bra, men jag kunde inte låta bli.
Men sedan helt plötsligt! Spänningen steg och jag kunde inte sluta läsa. Jag satt långt in på kvällen för att läsa klart boken.

Jag gillade Lena mer i första boken, då hon var mycket snällare och sötare.
Ridley gillar jag däremot mer i den här boken. Vem vet, hon kanske är lite god i alla fall?
Jag hoppas på det.
Link är en sådan karaktär som ibland krävs för att boken ska bli rolig också. Han är så härlig, tycker jag! Jag skulle väldigt gärna vilja läsa något kapitel från hans synvinkel nån gång. Haha, det skulle var väldigt roligt!

Slutet var samma som i första boken: olidligt spännande. Och det kändes som en Cliff-hanger, men jag vet inte.
Och nu sitter jag här igen och vill läsa tredje boken!
Om det är någon därute som vet när tredje boken blir översatt på svenska kommer jag att bli väldigt glad :)

Andra delar i serien:
1. Bok 1: Mörka drömmar, livsfarlig kärlek
2. Bok 2: Svåra val, magiska hemligheter


3 kommentarer:

  1. Jag läset inte din recension nu, jag väntar på mitt andra ex av denna. Det var nämligen sidfel i den flrsta jag fick. Från 24 diret till 49 och sen börjar den om från 49 vid sida 72 ;)

    Men härligt att den fick högt betyg av dig!

    SvaraRadera
  2. Ska snart börja läsa den här boken och ser framemot det :) Vad bra att du gillade den :)

    SvaraRadera
  3. Jag har precis läst ut första boken och är också sugen på nästa! Vad kul att du gillade den! :)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!