söndag 5 juli 2015

My life with the Walter boys

Titel: My life with the Walter boys
Författare: Ali Novak
Förlag: Sourcebooks
Sidor: 354
Serie: Walter boys #1
Språk: Engelska
Originaltitel: -

Handling från baksidan:
Jackie Howard does not like surprises. Chaos is the enemy! The best way to get her succesful, busy parents to notice her is to be perfect. The perfect look, the perfect graders - the perfect daughter. And then...

Surprise #1
Jackie's family dies in a freak car accident.
Surprise #2
Jackie has to move cross-country to live with the Walters - her new guardians.
Surprise #3
The Walters have twelve sons. (Well, eleven, but Parker acts like a boy anyway.)

Jackie is now surrounded by the enemy. Loud, dirty, annoying boys - who have no concept of personal space. Okay, several of the oldest guys are flat-out gorgeous. But still annoying. She's not stuck-up or boring - no matter what they say. But proving it is another matter. How can she fit in and move on when she needs to keep her parents' memory alive by living up to the promise of perfect?

Omdöme:
Det verkar som att jag läser mer & mer författare som "startade" som Wattpadd-författare. (Ni som undrar vad Wattpadd är, det är en hemsida där man kan lägga upp det man skriver som andra sen läser.) Egentligen, varför höjer vi vissa specifika personer upp i skyn? Egentligen så är vi ju alla människor, det är bara vad man gör som gör att man hyllas och blir "berömd". Så det är kul att läsa en bok utav en författarinna som började att skriva på Wattpadd - precis som vilken annan person helst. Skillnaden är att hon har lyckats. Och jag måste säga att hon har lyckats riktigt bra med den här boken.

Jag ville läsa den här boken då jag såg att den skulle handla om en tjej som flyttade in hos en familj med tolv pojkar, för seriöst bara det fick mig att vilja läsa boken. Att den sen också fått fina recensioner gjorde att jag bara ville läsa den ännu mer.

Jackie är en härlig karaktär att följa, även om det kanske blir lite tjatigt med det här kärleksvelandet fram och tillbaka i alla böcker. Man tänker ju liksom "hur svårt kan det vara att välja?", men sanningen är ju att det är ju så himla svårt att välja när man vet att det innebär förändringar. Jag måste säga att jag kände igen mig i Jackie, det där med att försöka vara perfekt för att "pleasea" andra. (Mina föräldrar har inga sådana krav på mig, de är jättestötande o så, utan det är jag som har de kraven - och jag är inte stolt över det.)
Jag älskar Walter-pojkarna. Alla har olika personligheter och känns så...hela och trovärdiga. Jag älskade typ alla scener med Jackie o the boys, för herregud vad roliga de var. Jag skrattade ihjäl mig flera gånger om (vilket är pinsamt då man är bland folk) och jag kunde inte sluta.
Cole känns just som det där typiska kärleksintresset, så nej jag föll inte för honom direkt - även om i och för sig "djup" och så men nääh, inte direkt - och Alex är väl lite bättre men ändå inte. Den Walter-killen jag gillade mest var nog typ Nathan, för att han fanns där för Jackie som vän hela tiden.

My life with the Walter boys är otroligt välskriven och otroligt rolig, jag vet inte hur många jag satt och skrattade rätt ut eller satt och log som ett fån. Jag tycker att storyn är bra med att en tjej flyttar in hos en familj med tolv pojkar och vissa scener var så hysteriskt roliga att det inte ens går att bekriva dem. Språket är lätt och flyter på bra, jag skulle också vilja skriva så bra, och jag ville verkligen inte att boken skulle ta slut. Kärleksintressen kanske inte är så mycket att hurra för (eller jo, men de känns bara så typiska), men jag tycker att alla andra karaktärerna känns så djupa och hela på nåt sätt att det överkompenserar det. För jag gillade nästan alla karaktärer i boken, bara för att de kändes så levande.
En sak är säker, jag kommer absolut att läsa nästa del My life as a Walter boy som ska vara ur Coles PoV.

Bästa karaktär/er:
Alla Walter-barnen!

Andra delar i serien:
1. My life with the Walter boys
2. My life as a Walter boy



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!