lördag 16 november 2013

En dans på rosor

Titel: En dans på rosor
Författare: Nora Roberts
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: 311
Serie: Familjen Stanislaski #6
Originaltitel: Considering Kate (tidigare utgiven under titeln Älskade ballerina)

Handling:
Kate Kimball har bestämt sig för att lämna den glamorösa tillvaron som balettdansös bakom sig, överge rampljuset och återvända hem för att börja ett nytt liv. Istället för att dansa själv ska hon lära andra och hon har hittat den perfekta byggnaden för ändamålet. Eftersom den är i stort behov av renovering anlitar hon den mycket tilldragande och högst irriterande byggnadsentreprenören Brody OConnell. Och målmedveten som hon är har Kate bestämt sig för att förföra honom. Men Brody är lika beslutsam att motstå hennes inviter, trots att hela hans kropp skriker åt honom att ge upp och falla för frestelsen...

Omdöme:
Man kan inte annat än att älska den här boken. Jag vill bara öppna boken för första gången igen och förundras över Katie, Brody, Jack och hela familjen Stanislaski - som för övrigt är ett väldigt roligt namn, hehe.

För det första: jag bara älskar karaktärerna som Nora Roberts målar upp för en. Man kan se hur de ser ut och får ingen fel bild som man ibland får, när man några år senare kollar på filmatiseringen.
Humorn är något utav de bästa i boken och man sitter och skrattar rakt ut flera gånger.
Språket är också helt fantastiskt och man kan bara sitta och njuta av en riktigt, riktigt bra bok.

Kate är en imponerande huvudperson att följa. Jag förundras verkligen att hon från tidig ålder lyckades med det hon ville, tack vare stöd från hennes familj och en oerhört stark vilja. Jag tycker om hennes idé att starta en balettstudio, så att flera barn kan få göra sin dröm. Även om flera kanske tror att hon inte kommer att lyckas med alltihopa så visste man ändå innerst inne att hon skulle göra det.
Brody, åh, verkar vara en väldigt bra pappa, han har klarat av allt ett barn går igenom alldeles själv. Och samtidigt sköter han ett (eget) företag.

Och den tredje favoritpersonen i boken är Jack. Han är så smart och söt o gullig. Tänk vad barn egentligen kan och snappar upp? Jag vet, jag är också fortfarande ett barn, men man kan inte låta bli att tycka så.

Förlåt om jag kanske spoiler nu, så läs inte detta stycke om ni inte vill det, men frieriet det var bara för gulligt! "Vill du gifta dig med oss?". Åh, det var så sött!
Ni som kanske har läst boken förstår vad jag menar med det, och om ni inte har läst boken: 
LÄS DEN!

Som sagt En dans på rosor är en fantastisk och underbar bok som jag skulle vilja läsa om & om igen!
Så snälla läs för din egen skull och upplev denna bok! Jag kommer verkligen att läsa de tidigare delarna i serien om den stora, lycklig, högljudda och ståjiga familjen Stanislaski!

Andra delar i serien:
1. Ett löfte till Natasha
2. Doft av frihet
3. Förälskad i Rachel
4. Att våga falla
5. Kärlekens musik
6. En dans på rosor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!