tisdag 18 mars 2014

Top Ten Tuesday #11 (vecka 12)

Jag är sjuk - igen. Jag hatar att jag har så himla klent immunförsvar! Måste på nåt sätt bygga upp det...

Top Ten Tuesday hålls utav The Broke and the Bookish.
Veckans Top 10 är: Top Ten Books on our Spring 2014 TBR Pile. Översatt blir det Top 10 böcker på vår vår-2014 att-läsa-lista. Hm, lite knepigt, med vår vår...
Som ni kanske vet har jag runt 50 olästa böcker hemma i bokhyllan. Vilket inte är så bra direkt. Dessutom så läser jag just nu mest böcker som redan är lästa - vilket inte gör hela sake
n bättre.

10. Kleptomania av Kristina Hård (försöker) läser jag just nu.

9. Seraphina av Rachel Hartman har jag börjat i lite smått för att komma igång.

8. Skugglandet av Alyson Noël har jag hållit på med i flera månader, men har inte riktigt kommit in i boken och därför har jag inte läst i den sedan typ januari eller något. Måste bli ändring på det!

7. Spring så fort du kan av Sofia Nordin ska jag försöka läsa snart - väldigt snart. Jag fick boken runt januari innan den släpptes och har inte läst den än. Fy på mig själv!

6. Alice Munro x4: hmm, hur tänkte förlaget när jag bara frågade efter en bok från henne och fick 1 till? För ja, jag har fått böckerna från 2 förlag. Böckerna måste hinnas läsas innan sommarlovet i alla fall...

5. KoMo av Pontus Joakim Olofsson har jag också haft stående i bokhyllan ett tag nu.

4. Jane Eyre - Charlotte Brontë eller/och Svindlande Höjder - Emily Brontë, seriealbum går väl fort att läsa. Eller?

3. Insnärjd av Gena Showalter är första delen i en serie som jag hoppas är bra!

2. Det svarta hjärtat av Holly Black måste läsas typ nu. Är den tredje och sista delen i serien Berörarna och den har stått orörd ett tag nu.

1. Gone Girl av Gillian Flynn har stått i min bokhylla sedan förra året, men den ser så himla tjock och lång ut. Hm, jag väntar nog lite med den...

Jag tror nog inte att antalet böcker ligger på siffran 10 i min topplista utan snarare 14 eller något. Och förmodligen efter att ha läsa Insnärjd kommer jag nog vilja fortsätta med nästa del i serien och sedan nästa. Jag kommer alltid att ha olästa böcker i min bokhylla - det är en faktum.

Vilka böcker tycker du att jag ska läsa efter Seraphina/Kleptomania/Skugglandet? Behöver inte vara någon bok på den här listan! Kommentera era förslag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!