måndag 24 februari 2014

Den mörkaste hemligheten

Den mörkaste hemlighetenTitel: Den mörkaste hemligheten
Författare: Gena Showalter
Förlag: Harlequin (Tack för boken!!)
Sidor: 375
Serie: Underjordens härskare #7
Språk: Svenska
Originaltitel: The Darkest Secret

Handling från baksidan:
 Som innehavare av Hemligheternas demon kan Amun kontrollera tankarna hos alla i sin närhet. Men när den odödlige krigaren fängslas och isoleras för att skydda de han älskar är döden hans enda hopp om räddning - tills han möter Haidee, en annan fånge vars skönhet och väl dolda sårbarhet utmanar hans lojalitet...

Haidee är en demonjägare, uppfostrad att förkasta Amuns sort. Men hur kan hon hata en man vars eld får henne att glöda? För att rädda honom måste hon överlämna sig till kropp och själ, och stå ansikte mot ansikte med en mäktig fiende som är fast besluten att förgöra henne...

Omdöme:
Okej, det är 2 personer som har gjort det - igen. Gena Showalter är den ena, och hon har återigen lyckats göra en riktigt bra bok med passion och spänning. Man kan knappt slita sig från boken för att man vill veta vad som kommer att hända kärleksparet (i det här fallet Amun & Haidee) och man vill veta vad som kommer att hända med jägarna.
Och den andra personen är jag. Jag har lyckats göra det igen! Den här boken är den sjunde delen i serien Underjordens härskare, och jag har läst del 4 & 5, men har inte läst bok 6 än, som är Den mörkaste lögnen. Alltså, hur lyckas man med det? Jag trodde att jag läste böckerna i rätt ordning nu, fast uppenbarligen gjorde jag inte det. Jaja, jag får väl läsa bok 6 om Gideon & Scarlet, efter att jag har skrivit den här recensionen...

Jag älskar verkligen att läsa den här serien. Den är helt klart betyget 5 av 5, men den är ändå inte riktigt i klass med absoluta favoriter Harry Potter, Hungerspelen och Vampire Academy. Just i såna här tillfällen, skulle jag vilja ha en längre betygsskala, från 0 till 10. Men men nu får jag klara mig med 0-5!

Paranormal Romance är en utav de bästa genrerna som finns. För att en bok ska vara en fantasy, måste den såklart innehålla massor av spänning (och det gör den här boken) och om det är Paranormal Romance måste den också innehålla passion & kärlek (vilket också boken har). är en bok komplett, enligt mig!

Mina favoritkaraktärer i den här serien är helt klart Underjordens härskare. Så nu, var Amun favoriten, men Haidee är inte långt efter. Det är bara det att jag tycker det är intressantast med härskarna än själva kärleksintresset. Fast om det inte skulle finnas med kärlek, hade serien inte varit lika bra.

Jag tycker att allting är riktigt bra med karaktärerna och själva historien, och det känns som att Showalter är den enda som har kommit på Underjordens härskare såhär alltså. Visst, det kanske finns likadana böcker därute någonstans, men jag tror inte att de är i klass med den här serien. Att Gena dessutom blandar in massor andra fantasy-varelser som harpyor, gudar/gudinnor, demoner och änglar, gör det bara hela mycket bättre. Man får följa boken ur flera karaktärers PoV och får på så sätt veta vad dem tycker och vad som händer runt dem just då, Den här gången kom PoV tillbaka till Strider flera gånger, och jag kort sagt säga att jag är verkligen lockad av att läsa den åttonde boken - Det mörkaste nederlaget - som ska handla om Strider & Kaia.

Gena Showalter fortsätter att imponera på läsaren, och man luta sig tillbaka och njuta av en bok fylld med spänning, demoner & kärlek. En suverän bok som alla Paranormal Romance-läsare förmodligen skulle gilla!

Bästa karaktär/er: 
Amun!

Andra delar i serien:
1. Den mörkaste natten
2. Den mörkaste kyssen
3. Den mörkaste känslan
4. Den mörkaste viskningen
5. Den mörkaste passionen
6. Den mörkaste lögnen
7. Den mörkaste hemligheten
8. Det mörkaste nederlaget


2 kommentarer:

  1. Bara älskar böckerna! Vet du om resterande böcker i serien finns översatta till svenska?

    SvaraRadera
  2. Alla de böcker som jag skrivit ovan "Andra delar i serien" har blivit översatta till svenska, men det finns typ inte någonstans längre :( Jag har bara 3 delar utav serien, men vill gärna ha alla, så om du hittar nåt ställe där man fortfarande kan köpa dem, hör av dig!

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!