tisdag 4 juni 2013

Top Ten Tuesday

toptentuesdayDet var länge sedan jag gjorde Top Ten Tuesday så jag tänkte börja med det igen!
Denna vecka så är det reserelaterade böcker.

1. Chanslös av Gail Carriger. Alexia och Conall reser till Skottland.

2. Hemlös av Gail Carriger, Alexia reser till Italy, Italien!

3. Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkasten av Jennifer E. Smith utspelar sig det mesta i boken på en flygplats.

4. Sjöfararna av Diana Gabaldon. Clarie och Jamie reser över havet!

Halvblod5. I De utvalda: Tankeläsaren av Kristin Cashore reser ju Katsa och Po till...lite vartstanns ;)

6. Elizabeth av Lesley Pearse. Huvudpersonerna ger sig av till Amerika för att gräva guld.

7. I Halvblod av Sofie Trinh Johansson har jag inte riktigt koll på vad deras mål egentligen var, för de reser till olika platser.

8. I Löftet av Richelle Mead beger sig Rose av till Ryssland för att hitta Dimitri.

9. Sagan om Ringen av J.R.R Tolkien är dem på en resa mest hela tiden, för att förgöra Ringen.

10. Fyra nätter och fyra dagar av Morgan Matson är en bok som består av en road trip, en road trip som jag gillade väldigt mycket!

Ni kanske märker att jag skriver ganska kortfattat och det är för att alla andra gånger jag gjort Top Ten Tuesday orkar jag typ inte skriva mer efter 5-6. Och jag orkade knappt den här gången också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!