torsdag 27 juni 2013

Den mörkaste viskningen

Den mörkaste viskningenTitel: Den mörkaste viskningen
Författare: Gena Showalter
Förlag: Harlequin (tack för boken!)
Sidor: 546
Serie: Underjordens härskare #4
Originaltitel: The Darkest Whisper

Handling:
För evigt besatt av demonen Tvivlet har Sabin krossat de mest självsäkra av älskarinnor. Numera tillbringar han därför sin tid på slagfältet och seger är allt han bryr sig om ... tills han träffar Gwendolyn. Efter bara ett smakprov av den rödblonda skönheten vill han ha mer och mer.

Gwen, även hon en odödlig, trodde alltid att hon skulle falla för en människa – någon utan förmåga att väcka hennes mörka sida. Men så fritas hon ur jägarnas fängelse av Sabin. Tillsammans kämpar de mot fienden för att hitta Pandoras ask, en blodig strid som visar sig så mycket enklare än deras privata kamp – mot kärleken ...

Omdöme:
Jag hade gjort en lista på sommarläsningen prioriteter och där hamnade Den mörkaste viskningen i Prio 2. Jag hade ju tänkt att läsa de flesta i Prio 1 först, men det funkade som ni kanske vet inte. Jag började läsa lite smått i denna och sedan upptäckte jag att jag fortsatte läsa till den sista sidan. Jag tog med mig den till skolan för att fortsätta att läsa den, även om det fanns många andra böcker som jag skulle ha läst före den. Men det var något som facinerade mig och höll mig kvar.

Jag tror att det var lite annorlunda karaktärer, speciellt harpyorna och härskarna. Det känns som att den här idéen av de här väsena är nästan det enda av sitt slag, fast jag tror nog inte att det är så egentligen men...
Det är en härlig humor och det är kul att få läsa från flera olika personers perspektiv. Man får mer en inblick av vad alla tänker och tycker.

Gwen tycker jag är en härlig karaktär, men jag skulle nog inte vilja möta henne när hon är arg, det säger jag bara...

Jag upptäckte i slutet när jag läste igenom baksidetexten igen att det var fjärde boken i serien. Alltså hade jag hoppat över 3 st. Visserligen är det en fristående serie, men jag tyckte mycket om den här boken och vill läsa mer om Underjordens härskare och deras öden.
Så sen när jag kommit någorlunda vart med min sommarläsningslista ska jag beställa hem de andra böcker i serien.

De andra delarna i serien:
1. Den mörkaste natten
2. Den mörkaste kyssen
3. Den mörkaste känslan
4. Den mörkaste viskningen
5. Den mörkaste passionen
6. Den mörkaste lögnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!