måndag 21 januari 2013

Blodsmagi

Blodsmagi
Titel: Blodsmagi
Författare: Tessa Gratton
Förlag: B Wahlströms
Sidor: 383
Serie: - #1
Originaltitel: Blood magic

Handling:
Det börjar oskyldigt: Rita en cirkel på marken ... lägg ett dött löv I mitten ... strö över lite salt ... läs en formel på latin ... tillfoga några droppar färskt blod.

Det där sista är kanske inte så enkelt ändå. Men för Silla känns det ändå rätt. Sedan hennes föräldrars fruktansvärda död har ingenting ens varit i närheten av att kännas rätt. Silla är beredd att göra vad som helst för att avslöja sanningen om sin familj till och med pröva besvärjelserna i boken som hon nyligen fått i sin ägo, och som verkar ha tillhört hennes pappa. Till och med offra sitt eget blod.

Men boken är inte det enda som är nytt i Sillas liv. Nicholas har precis flyttat in i grannhuset. Silla misstänker att han såg när hon utförde blodsmagin på kyrkogården, vid sina föräldrar grav. Men vad han än såg och vad han än anser om det så vill hon vara med honom.


Omdöme:
Jag hade lite höga förväntningar på den här boken, och det var nog inte så bra. För
det gjorde att jag bara "visste" att jag skulle gilla den. Och det gjorde jag väl men inte mer än så.

Karaktärerna var något extra. Silla blev jag ganska försjusst i, redan från början. Och Nicholas var en sådan kille man skulle vilja känna.

Om man inte gillar blod är inte det här en bok för er. Utan mer för de som gillar blodsmagi. För de skär sig, för att kunna använda magin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!