fredag 21 februari 2014

Bokbloggsjerka 21-24 februari 2014

jerka11Glad fredag allihop! Som vanligt börjar jag med Annikas jerka, och här hittar ni inlägget på hennes blogg!

Veckans fråga:
Om du bara fick läsa en bok för resten av ditt liv, vilken skulle det vara?

Oj, svår fråga. Jag har faktiskt ingen aning. Det fina med att läsa är ju att man hela tiden läser nya böcker och ibland läser om sina gamla favoriter. Jag skulle vilja ha en bok med ALLA mina favoriter i, och den skulle jag nog kanske kunna leva med att läsa resten av mitt liv. Fast det är ju ett problem med att den skulle vara en väldigt, väldigt tjock bok då. Alltså, jag vet inte. 

Jag skulle kunna välja Förr eller senare exploderar jag av John Green, eller den tjockaste & längsta Harry Potter-boken, eller kanske Hungerspelen triologin av Suzanne Collins som är 3-1 bok, och så finns förslaget Underbara helvete av Jamie McGuire. Det finns så många bra böcker i olika genrer, så att jag inte bara kan välja just en bok.

Så jag väljer att svara det här:
Jag skulle läsa min bok om Me, Myself and I. Och kan ni gissa vad den handlar om? Jo, mig själv! Jag skulle nog kunna läsa boken om mitt liv om och om igen. Fast jag skulle nog tröttna ganska snart, men ändå.

Eller så kan man väl säga att jag är lite avvaktande i den här frågan.

Vad tycker ni då? Finns det en bok som ni skulle kunna läsa för evigt? Vilken då i så fall?

11 kommentarer:

  1. Jag tror inte jag skulle varken vilja eller orka läsa en bok om mitt liv. Det har jag ju redan upplevt en gång, det räcker :)

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen en klurig fråga den här veckan :)

    SvaraRadera
  3. Hungerspelen är ju tjock och bra, men vet inte om jag skulle orka läsa den hur många gånger som helst

    SvaraRadera
  4. Tyckte denna frågan var jätte svår!
    Själv valde jag Jane Eyre!

    SvaraRadera
  5. Ja Förr eller senare exploderar jag är en helt fantastisk bok. Harry Potter-böckerna skulle jag kunna läsa, har faktiskt bara sett filmerna!!

    SvaraRadera
  6. Svår fråga i veckan!!Jag valde en tjock stephen king bok :P

    SvaraRadera
  7. Jag visste inte riktigt hur jag skulle tänka i denna fråga, ville helst av allt inte tänka alls :)

    SvaraRadera
  8. Nej om mitt liv skulle jag inte vilja läsa, så himla trist.
    Mia

    SvaraRadera
  9. Ärligt talat skulle jag aldrig vilja ha endast en bok att tillgå. Det vore som att sluta leva.

    SvaraRadera
  10. Mardröm skull det vara, livet utan böcker alltså. Hoppas det aldrig behöver inträffa.

    SvaraRadera
  11. Den här frågan är nog den svåraste jerkafrågan jag varit med om... jag funderar på att börja skriva en bok som jag aldrig blir klar med, så kan jag läsa den parallellt med att jag skriver den...

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!