onsdag 11 mars 2015

Modernistas sommarutgivning - Guldklimparna

Hm...kan jag kalla det guldklimpar? Alltså, böckerna som jag finner intressanta i Modernistas utgivning. Mina guldklimpar. Aja, här får ni i alla fall en lista på några utav böckerna jag är nyfiken på i deras (hemskickade!) katalog:


  • Röd drottning av Victoria Aveyard - okeeej, först när jag började läsa handlingen trodde jag att det skulle vara typ en mellanbok till Rött Uppror av Pierce Brown. Men icke, det här är en början på en helt "ny" serie. Varför är det alltid de Röda som är lägst i samhället? I alla fall, är ändå nyfiken på den för att se hur den är. Utkommer: augusti
  • Monstrumologen av Rick Yancey - den här hamnade här nästan bara för att han har skrivit Den femte vågen som är riktigt bra skriven. Verkar vara en skräck, fantasymonster, spänningsbok så visst jag är jag intresserad av den här! Utkommer: juli
  • Cress av Marissa Meyer - eh, ja, jag kommer att läsa den här boken. Punkt slut. (för er som inte förstår varför, det är tredje delen i The Lunar Chronicles efter Cinder & Scarlet) Utkommer: juli
  • Villette av Charlotte Brontë - trots att jag inte är ett så stort fan av klassiker så kan jag inte låta bli dessa böcker med dess fina omslag. Skulle passa perfekt med Modernistas andra omslag till  Jane Eyre och Svindlande höjder. Utkommer: augusti
  • Romeo & Julia av William Shakespeare - ett måste för mig som inte läst, hört eller sett något av Romeo & Julia. I alla fall inget som har känts "riktigt". 
Så, det var några utav böckerna som kommer ut i sommar. Modernista är verkligen snabba med att ge ut aktuella böcker, men också att ge ut nyutgåvor av klassiker. 

1 kommentar:

  1. Cress ska jag också läsa! Tycker så mycket om de andra böckerna i serien och har höga förväntningar på Cress.

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!