tisdag 16 september 2014

Top Ten Tuesday (#18)

Jag har tänkt - men uppenbarligen bara tänkt - att göra Top Ten Tuesday varje vecka i den mån den går, men det har inte funkat något vidare. Jag tänker heller inte lova något nytt utan i stället får det bli som det blir.

Top Ten Tuesday hålls av The Broke and The Bookish och veckans tema/kategori/whatever är:

Top ten authors I´ve only read one book from but need to read more

Listan är utan inbördes ordning

10. Kiera Cass - jag gillade verkligen The Selection och måste köpa hem The Elite snart!

9. Rainbow Rowell - E&P var helt underbar och jag hoppas på att Fangirl är lika bra!

8. Sarah Rees Brennan - Unspoken var verkligen mysig och underhållande, även om trovärdigheten inte var på topp. Måste ha Untold!

7. Jandy Nelson - den svenska översättningen på I'll Give You The Sun kommer snart ut på svenska under namnet Jag ger dig solen = taggad till max efter att Himlen börjar här var unfreakingble.

6. Miranda Kenneally - Catching Jordan var oerhört mysig, underhållande och rolig, så chansen är stor att Stealing Parker snart hamnar i brevlådan.

5. Stephanie Perkins - måste jag ens säga något om vad jag tyckte om Anna and the french kiss och någon anledning till att jag vill läsa mer?

4. Jamie McGuire - Underbara helvete måste vara en utav de bästa böckerna jag läst och skulle nästan ge vad som helst för att någon annan bok av Jamie översätts till svenska...

3. Melina Marchetta - Jellicoe Road var riktigt bra och jag skulle vilja ge någon av hennes andra böcker en chans.

2. Eve Silver - en kanske okänd författare som för mig har skrivit den riktigt bra boken Blodets synder som passade bra som lite "mellan-underhållning". Själens synder är uppsatt på att-läsa-listan och kan förhoppningsvis bockas av snart.

1. Och äntligen sista författaren: Katie McGarry som har skrivit Echo & Noah.

Jag har förmodligen glömt ett flertal författare som jag kan tänka mig att sätta upp listan, men jag är dödstrött och har ont i hela kroppen efter en heldag orientering ute i skogen. Och ja, det är lika roligt som det låter. Or Not.

Kommentera vilka författare ni vill läsa mer av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!