tisdag 1 oktober 2013

Månadens läsrapport: September 2013

Hjälp vad tiden går fort! Ännu en månad har gått och det är bara 3 (!) månader kvar innan det nya året. Bara så ni vet kommer jag nog att prata om "det nya året" ganska mycket för jag har bestämt mig för en nystart. Med typ allt. Lite mer rutiner och sådant :)

Lästa böcker:
EldenBeautiful Creatures 2: Svåra val, magiska hemligheter - Margaret Stohl & Kami Garcia
Miss Peregrines hem för besynnerliga barn - Ransom Riggs
Mörk ängel - Laini Taylor
Som en drömbild - Nora Roberts
Doft av rosor - Nora Roberts
Ögonblick att minnas - Nora Roberts
Blå dahlia - Nora Roberts
Svart ros - Nora Roberts
Röd lilja - Nora Roberts
Nemesis - Josephine Angelini
Elden - Maria V. Snyder
Enders spel - Orson Scott Card

Antal: 12
Som en drömbildEngelska: 0
Svenska: 12

Bästa bok/böcker:
Nora Roberts alla böcker, Elden och Enders spel!

Sämsta bok: Det måste bli Miss Peregrines hem för besynnerliga barn, eftersom jag nästan gav upp med den, så förvänta er ingen recension! För det blir inte något bra recension då, mest negativt...

Kommentar:
Lite för lite böcker den här månaden, jag tror att det här är en den sämsta månaden på det här året.
Men det beror mest på skolan; läxor, prov och sedan att jag har så mycket att göra på fritiden även om läsning är en utav mina främsta intressen.
Jag hoppas på att läsa åtminstone mer än 15 böcker i oktober, jag borde få lite tid på höstlovet...

1 kommentar:

  1. Tycker det är lite synd att du inte skriver om Miss Peregrin... kan tycka att det är skönt att få tips på vilka böcker man kan undvika också, inte bara vilka man kan skriva upp på sin allt längre TBR-lista... Dessutom så är det ibland väldigt roligt att få raljera över allt man inte tyckte om i en bok. Min recension av Turned var rolig att skriva, även om det var en total slakt :)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!