torsdag 18 april 2013

Kärlekens slagfält

Titel: Kärlekens slagfält
Författare: Juliet Landon
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: 304
Serie: -
Originaltitel:

Handling:
När kung Edward III utfäster den stolta, vackra lady Eloise Gerrard som det högst åtråvärda priset vid ett tornerspel blir hon djupt bedrövad. Friheten att själv få styra över sitt liv som hon så hett önskar är nu längre bort än någonsin.

Eloise får en chock när hon upptäcker att kungen har högtflygande planer på att vinna priset för egen del. I desperation vänder hon sig till utmanaren. Det visar sig vara sir Owain av Whitecliffe - mannen som en gång i tiden väckt hennes ungdomliga passion, för att sedan helt hjärtlöst överge henne. Är det verkligen möjligt att Eloise nu vill se honom som segraren - erövraren som skulle göra anspråk på sitt pris?

Omdöme:
För det första: stort tack till Harlequin som skickat mig så många böcker som jag hoppas ger mig lika underbara lässtunder som den här boken!
Jag måste bara säga att jag älskar historiska romaner med stort Ä. För att det ska bli en riktigt bra roman ska den innehålla spänning och mycket romantik och även några draman. Och det har den här boken!

Jag trodde när jag fick hem Kärlekens slagfält att jag inte skulle gilla den, för att det var så länge sedan jag läste någon i den här genre. Men det visade sig vara lätt att återkomma till den underbara gamla, historiska världen. Det är så intressant och roligt att få läsa om hur man levde förr i tiden med alla tornerspel, klänningar, korsetter och allt annat! Om ni inte har läst någon i den här genren så måste ni det! Det är en punkt på att-göra-listan-innan-man-dör!

Eloise kändes lite gnällig i början, men efter ett tag fick man veta varför hon var så. Owain tycker jag är ett väldigt roligt namn, jag satt flinade lite då och då för mig...
Om det var något jag gillade lite mindre var det nog karaktärerna. De kändes inte riktigt som riktiga karaktärer som man fick lära känna, man var bara en åskadare liksom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!