söndag 3 februari 2013

Svar på kommentar

De utvalda : monstrets dotterJag fíck en kommentar igår och jag tänkte att jag skulle svara på den genom det här inlägget. Dels för att den här personen ska veta svaret, och inte behöva leta igenom alla kommentarer,  och dels för att jag har massor av recensioner att skriva och det kan bli långtråkigt i längden.

Så här löd kommentaren:
Är divergent och de utvalda lika? :)
Din blogg är jättebra, du läser samma stil som jag.
Jag funderar lite på "divergent", "de utvalda" och "only väg is upp", är de bra böcker tycker du?
/ En läsare på din blogg :))
 
Divergent och De utvalda är både lika och olika varandra. Det beror på vad man jämför med. Det är lite svårt att jämföra, jag tyckte om både två väldigt mycket.
Det är ungefär samma värld, bara ungefär. Som sagt det är svårt att jämföra dessa två böcker. Jag rekommenderar dem starkt!
 
Divergent är helt suverän, du kan läsa min recension här.
Och De utvalda är väldigt bra också :). Jag tycker nog mest om andra delen: Monstrets dotter. Det är en fristående serie, fast i tredje boken (Hemligheternas rike), som kommer ut i vår, är Bitterblue med och även Katsa och Po, som var huvudpersonerna i första boken: Tankeläsaren.
De utvalda, del 3: Hemligheternas rike
Jag tycker lite sådär om Only väg is upp, visst den var bra, men inget som passade mig. Jag håller mig hellre till det övernaturliga :D. Men läs den om du vill, ibland måste man läsa böcker som man tror inte passar än och bilda en egen uppfattning. Det har jag fått göra flera gånger då alla säger olika och tycker olika om vissa böcker.
 
Hoppas att du har fått ditt svar! Om det finns någon där ute som vill ha ett svar, som det här inlägget, skriv det då i eran kommentar. Men hänvisa till att om ni har en blogg, så brukar jag oftast svara där om ni har en fråga :o)
 
// Dola
 
Ps. Det beräknas komma upp minirecensioner och även vanliga recensioner den här veckan.

2 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket för svar, tack för inlägget! Är sugen på böckerna!! Tack igen!
    Väldigt kul att få ett inlägg som svar.
    /en läsare på din blogg :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så lite! Hoppas du tycker om böckerna!

      Radera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!