torsdag 28 februari 2013

Namnförslag!

Jag har börjat komma igång med mitt skrivande igen, stort tack för tipsen jag fick!
Och även tack till Tidningen Skriva, som hjälpte mig igenom svackan.
Fast...nu har jag kört fast igen. Jag kommer inte på några bra namn!

Jag vill gärna ha flera namnförslag, för oftast kommer jag på en till karaktär som ska vara med.
Jag vill ha ett namn till: en kaxig, rolig tjej. Hon har ungefär samma personligheter som t.ex. Rose (Vampire Academy), Flamma (Monstrets dotter) och Tris (Divergent).

Och till en kille. Han ska vara kaxig, tuff, lite arrogant. Ungefär som Adrian i VA.
Jag har kanske ett namn till honom, men vill ha fler förslag!

Kommentera namnen du tycker skulle passa till dessa karaktärer! Om du har ett bra namn så skriv det ändå och skriv Övriga karaktärer framför!

Tack på förhand!
// Dola

2 kommentarer:

  1. Kanske Lexy som tjenamn elr. Trixie. Kanske Carol?
    Som killnamn kanske Carty elr. Cartie?
    Hoppas du gillar dem.

    SvaraRadera
  2. Kanske Richard? Alltså inte den svenska uttalandet på Rikard, utan Riiiiisssshard.

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!