lördag 25 januari 2014

Mina olästa böcker - del 2

Nu har vi kommit till den andra delen om alla mina olästa böcker som jag har hemma i bokhyllan som bara väntas på att läsas!
Här kommer böckerna som är sorterade efter författarens efternamn: I-M
  • Sekten  av Chris Jordan (recex)
  • Vattenhästen av Dick King-Smith (recex)
  • Som om jag frågat av Johanna Lindbäck (recex)
  • Kampen om Järntronen av George R.R. Martin (A song of Ice and Fire #1)
  • Kungarnas krig av George R.R. Martin (A song of Ice and Fire #2)
  • Svärdets makt av George R.R. Martin (A song of Ice and Fire #3)
  • Kråkornas fest av George R.R. Martin ( A song of Ice and Fire #4)
  • För mycket lycka av Alice Munro (recex)
  • Nära hem av Alice Munro (recex)
  • Brinnande livet av Alice Munro (recex)
  • Tiggarflickan av Alice Munro (recex)
  • The Golden Lily av Richelle Mead (Bloodlines #2)
  • The Returned: Återvändarna av Jason Mott 
  • Kyss mig först av Lottie Moggach (recex)
  • Svart huset av Peter May (recex)
Alla olästa böcker på efternamnet I-M i bokhyllan är sammanlagt 15 böcker. Jag hoppas på att jag åtminstone får något läst av Alice Munro & George R.R. Martin det här året!


Nästa del om mina olästa böcker kommer nästa vecka! Då är det bokstäverna N-Ö som kommer att visas!

Någon/några böcker som du har läst? Vad tyckte du om den/dem? Vilken ska hamna högst upp i-att-läsa-högen tycker ni? Kommentera era förslag!

4 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av de här böckerna heller... -.-

    SvaraRadera
  2. Jag har läst Kyss mig först som jag gillade mycket. Svarthuset har jag hemma men inte hunnit börja läsa än.

    SvaraRadera
  3. sv: men då måste den ju finnas på engelska i alla fall? Du har ingen aning om vad Babbeldrottningens tredje bok heter isånna fall? :)

    SvaraRadera
  4. Åh Chris Jordan - Sekten hade jag väldigt gärna läst!! :)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!