torsdag 23 januari 2014

Filmrecension: Frozen

Jag tänkte att som "uppfyllning" här på bloggen (så att det inte skulle stå tomt så länge) så skriver jag en recension på en film som jag nyligen har sett, nämligen Frozen eller Frost som den heter på svenska. Jag vet att det inte är någon bok som har filmatiserats, men Disneys filmer är så himla underbara & fantastiska! Och dessutom så är ju t.ex. Disney-filmerna: Rapunzel, Snövit och de sju dvärgarna, Törnrosa m.m. sagor. Och det finns säkert någon bok därute som liknar Frozen.

Det här kommer inte vara en recension som det brukar utan istället har jag med massor av bilder & quotes från filmen. Men i alla fall, jag tycker alltid att Disney lär oss någonting med sina filmer. Och med Frozen så får vi för första gången lära oss att vi inte behöver en kille/man för att rädda oss. "Sisters before misters!"
Jag gillar förändringen som Elsa genom går, Anna som är så snäll & självklart Olaf - som enkelt är den bästa & roligaste karaktären i hela filmen. Gud, när han sjöng "In summer" och när Kristoff & Anna stod och pratade xD

Glöm aldrig det, tjejer!
I filmen finns det så många bra saker som dem säger att jag inte tänker säga mer och bara låta er kolla. För filmen är FANTASTISK! Se den!

Klicka för större bild! 

Olaf is the best! Håller ni inte med?
Ett utav de bästa citaten!

Jag vet, ni kanske inte alls ville ha något sånt här inlägg, men jag bara måste dela med mig av den här filmen. För jag tycker att alla kan se den; både barn & vuxna. Det finns ärligt talat ingen åldersgräns. Jag kommer ihåg så mycket från den här filmen, och allt är bara positivt. 

En sak innan ni går; kolla in den här låten Let it go. Fullkomligt älskar den. Jag har gått runt & sjungit på den hela dagarna hemma. Jag tror inte mina föräldrar gillar den låten just nu xD

Snälla, kolla in den här! 


Och trailern till filmen:


Har ni sett filmen? Vad tyckte ni om den? Bästa citat & karaktär?
Ni som inte har sett den (än), skulle ni vilja se den nu? :D

3 kommentarer:

  1. Ååååh jag vill se den NU NU NU!! Hoppas min dotter kommer gilla den! :)

    SvaraRadera
  2. Det låter som om de har försökt att ge karaktärerna svenska namn men misslyckat något xD (Säger jag som inte har sett filmen...)

    SvaraRadera
  3. Jag vill se den, den verkar så bra! Synd att min dotter är för liten för att följa med och se den, jag får nog gå själv. :)
    Jag har läst nånstans att filmen är baserad på en bok, men just nu kommer jag inte på vad boken eller författaren heter....

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!