torsdag 16 januari 2014

I min brevlåda #52

Stjärnmärkt
Jag vet, jag borde nog egentligen vänta några dagar ifall det kommer fler böcker hem till mig. Men just nu så orkar jag inte skriva något nytt tidsinställt inlägg så då blir det ett IMB-inlägg i stället. Det är enklare och det går fortare att skriva än en recension. Dessutom så kommer det ju nya böcker hela tiden, och lite uppdatering måste det väl vara?

Okej, så idag fick jag hem Stjärnmärkt av Jessica Spotswood, tack till Rabén & Sjögren!
Boken är den andra delen i serien om systrarna Cahill. Första boken Farlig förmåga tyckte jag sådär om, men jag hoppas verkligen på att Stjärnmärkt nu är bättre. Jag velade fram & tillbaka ifall jag skulle läsa den här boken eller inte. Till slut bestämde jag mig för att åtminstone ge den en chans, och dessutom så är jag extremt nyfiken på den. Vi får väl se om boken når upp till förväntningarna eller inte..

Handlingen på baksidan:

Läs INTE handlingen om du inte läst första boken, kan förekomma spoilers!

"Du vill alltså inte ens vara häxan i profetian?" frågar Alice och drar upp huvan över sina gyllene lockar.
"Jag vill inte att en av mina systrar ska dö", säger jag.
Inte ens Alice vet vad hon ska svara på det"

Cate Cahill och hennes två systrar är häxor. Enligt en gammal profetia kommer en av dem att bli den mäktigaste häxan någonsin, den som störtar Broderskapets tyranni och banar väg för en ny magisk tidsålder. Men samma profetia säger också att en syster kommer döda en annan, innan 1900-talets gryning...

***
Som sagt, väldigt nyfiken är jag på den här boken.

Någon som är lika nyfiken som jag på Stjärnmärkt? Någon kanske alle redan har läst den? Vad tyckte du om den?

4 kommentarer:

  1. Hur har du gjort för att få rec.ex från raben och sjögren?
    Du är utmanad/taggad i min blogg :)

    SvaraRadera
  2. Ännu en serie som jag är lite nyfiken på.
    Gillar omslaget :)

    SvaraRadera
  3. Tyckte också sådär om Farlig förmåga ... men skulle iallafall vilja läsa vidare av nån anlednding, och omslaget är ju bara gaaaah! <3

    SvaraRadera
  4. Gillade verkligen Farlig förmåga! och vill såklart fortsätta läsa serien :)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!