söndag 2 december 2012

Sanningen om Alice

Titel: Sanningen om Alice
Författare: Rebecca James
Förlag: Alfabeta
Sidor: 300
Serie: -
Originaltitel: Beautiful malice

Handling:
Katherines lillasyster Rachel blev mördad. Fylld av sorg och skuld flyttar hon till Sydney. Där träffar hon Alice, som är snygg, rolig och alla killar gillar henne.
Men Alice har även en mörk sida, som Katherine snart får vetskap om.
Och sanningen är mer skrämmande än Katherine någonsin kunnat tro.

Omdöme:
Sanningen om Alice är en skrämmande men ändå en verklighets bok som har berört mig väldigt mycket. Jag skulle inte vilja vara Katherine, hon har det inte lätt.

SPOILER!!markera för att läsa( jag grät när Mick dog :(, varför skulle just han dö? Han var så himla snäll och underbar)) Spoiler slut!

Jag ryser när jag tänker på den här boken, så mycket död och sorg att man själv tror att det hänt en. Jag önskar verkligen att det inte ska hända något sånt här i verkligheten, men det händer och det ända man kan göra är att blunda och drömma sig bort.

En bok som jag rekommenderar, men inte om du är på gott humör!
Man blir sorgsen och ledsen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!