söndag 2 december 2012

Bläckmagi

Titel: Bläckmagi
Författare: Cornelia Funke
Förlag: Opal (tack så mycket för boken!)
Sidor: 665
Serie: Bläck-serien #2
Originaltitel: Tintenblut

Handling:
Meggie har läst in sig själv och Farid in i Bläck-världen för att varna Sotfinger för Basta. Och hon vill även se Väglösa skogen, Cosimo den sköne och gycklarna.
Men det händer saker som ingen har räknat med.

Omdöme:
Åh, vad jag älskar den här serien! Jag skulle vilja leva in i den varje gång jag öppnar boken.

Handlingen är så underbar och jag älskar idéen med att man kan läsa in saker eller personer in och ur böckerna!
Karaktärerna är trofasta verklighetstrogna att man kan se allt spelas upp i tankarna.

Jag gillar gycklarna speciellt för alla konster och trick de kan, och deras sånger! Jag skulle själv vilja vara där och höra dem och se Sotfinger göra sina eldkonster!

Och om du tycker att den är lite långsam, när du har läst ungefär halva boken av tegelstenen så ge inte upp! Jag har flera gånger gett upp och det ångrade jag, för då tog det bara ännu längre tid att läsa ut den underbara boken :)

En bok som jag rekommenderar av hela mitt hjärta!

Andra delar i serien:
1. Bläckhjärta
2. Bläckmagi
3. Bläckdöd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!