måndag 31 december 2012

Filmrecension: Harry Potter och Dödsrelikerna del 1

Nu har jag alltså sett den näst sista filmen i en bokserie skriven av J.K. Rowling.
Jag kommer såklart att sakna alla karaktärer, när allt är över. Speciellt Hermione och Ron.
De har varit mina favoritkaraktärer. Även Luna är en jätte bra karaktär, som kan säga det mest konstigaste sakerna ibland :D

Filmen var ganska seg och jag hade glömt av det mesta, eftersom jag inte har sett Harry Potter på väldigt, väldigt länge. Så jag hade ingen aning om vad som skulle hända, vilket i och för sig var bra, så att det blev mer spännande.

(Spoiler om man inte sett filmen eller läst boken! Markera för att läsa)
Jag tycker att det är så synd om Dobby :( Varför? Hatar Bellatrix nu  (spoiler slut)

Jag ser framemot att se den sista filmen och se hur allt slutar!
Vill väldigt gärna köpa hem hela serien nu, fast som böcker :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!