fredag 7 september 2012

Systrar i Jeans - första sommaren

av Ann Brashares


Serie: Systrar i Jeans #1

Fyra vänner. Ett par jeans. Och en sommar de sent ska glömma
Sträckläsning för tjejer! För första gången ska tjejkompisgänget inte vara tillsammans på en hel sommar. Kvällen innan de ska skiljas åt träffas de hemma hos Carmen. Tibby tar fram ett par jeans ur Carmens garderob och provar dem för första gången. De sitter perfekt, och när de andra provar så händer samma sak. Alla är skitsnygga i dem! De bestämmer att jeansen ska skickas mellan dem under sommaren. Och jeansen gör sommaren till ett äventyr.

Det blir en lite annorlundare recensions om den här boken för jag hittar ingen info.

Jag tycker att den här boken inte var vad jag förväntade mig, jag tappade lätt fokus på boken och tänkte på annat. Alla tycker att den är så bra men det tycker inte jag, men en kompis har övertalat mig att läsa nästa del också så *suck* jag får väl läsa den också.

2 kommentarer:

  1. Såg att du kommer på bokmässan, awesome! Då ses vi nog där. :D
    Började läsa Systrar i Jeans för länge sedan men tyckte inte alls om den men antar att jag borde ge den en andra chans...

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!