lördag 15 september 2012

Jadetronen


Pocket
Inbunden
av Naomi Novik

Förlag: Månpocket
Sidor: 397
Serie: Temeraire #2





Temeraire och hans kapten Laurence strider tillsammans i kriget mot Frankrike. Deras framgång uppmärksammas i Kina där man upptäcker att gåvan till Frankrike - ett drakägg - har hamnat i fel händer. Genast skickas en delegation till Storbritannien för att kräva tillbaka den nu fullvuxna draken.

Mot sin vilja tvingas Temeraire tillbaka till Kina och Laurence följer med. Det blir en resa fylld av intriger och mörka upptäckter. Vad de inte vet är att deras ankomst till det kinesiska hovet bjuder på fasansfulla överraskningar.

Jag älskar i vanliga fall den här härliga drakserien men Jadetronen fick mig att tappa lusten lite, för det hände inte så mycket på vägen till Kina och sen hände allt på en gång. Så det är inte en fullpottare.
Men annars är serien underbar!
Temeraire är en favoritdrake, för att han oroar sig så mycket för sin kapten och sin besättning.

Vilket omslag tycker du är finast?
Jag tycker att det pocket omslaget är finast.

2 kommentarer:

  1. Pocket omslaget är klart bäst!
    Bra recension, jag älskar din Blogg!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag med :)
      Åh tack vad glad jag blev!!
      (Även om inte recensionen här ovan var den bästa jag gjort...)

      Radera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!