måndag 14 juli 2014

Förför mig, förgör mig!

Titel: Förför mig, förgör mig!
Författare: Victoria Dahl
Förlag: Harlequin (Tack för boken!!)
Sidor: 312
Serie: - Tumble Creek ##
Språk: Svenska
Originaltitel: Lead Me On

Handling från förlaget:

Rå, djurisk dragningskraft ...
... är ett stort varningstecken för pryda och ordningsamma kontorschefen Jane Morgan. Efter en tuff barndom, med en mamma som älskade män i orange fängelsekläder, bytte Jane namn, look och smak för killar. Så varför åtrår hon nu William Chase, en man med både tatueringar och arbetskängor? Han har ju till och med som jobb att spränga saker i luften!

Hon tillåter sig en explosiv, hämningslös natt med Chase, men dagen efter är det tillbaka till pryda Jane och trygga män.

När hennes älskade bror blir misstänkt för mord är det dock Chase som hjälper henne. Och det blir tydligt för Jane att män som har varit med om mycket ofta har en förmåga att se folks innersta, något som hon själv får erfara ...


Omdöme:
Kom och ta mig var riktigt bra, Prata omkull mig var ännu bättre och snudd på fantastisk och Förför mig, förgör mig var fantastisk och allt därtill. Jag började läsa boken, jag fastnade, fortsatte läsa, och vips så var hela boken slut. Under en enda gång satt jag och läste i boken, och jag kunde verkligen inte släppa boken utan jag ville bara veta mer, mer, mer om Jane, William & få återse de gamla huvudkaraktärerna Lori, Quinn, Molly & Ben. Victoria Dahl är en författare som förmodligen kommer att klättra högt upp på bestseller-listorna utan stopp, för hon skriver helt fantastiska böcker som man bara slukar i sig.  

I första boken jag läste av Victoria Dahl, Kom och ta mig - som egentligen är andra delen i serien men jag råkade läsa dem i fel ordning - så var Jane inte så jätteintressant som karaktär även om hon kändes tuff på ett sätt. Jag tycker det är jättekul att få läsa om henne, hon påminner otroligt mycket om mig själv även om jag inte hade en lika katastrofal barndom som hon hade och en ungefär lika katastrofal familj. Men jag känner ändå igen mig i sakerna hon gör och säker, känslor som hon har och tankar som kommer och går. 
I alla fall så kände jag mig dragen till att veta mer om henne och hennes förflutna.

William Chase är otroligt charmig och jag gillade honom direkt. Han var en lika intressant karaktär som Jane och att man mer & mer fick läsa om dem tillsammans gjorde boken så mycket bättre - och den var riktigt bra redan innan så det höjde boken bara ännu mer från standarden.

Och jag tyckte det var riktigt roligt att få se & läsa om Lori och Quinn från en utomståendes ögon och jag gläds åt deras relation. Förför mig, förgör mig! är en mysig, rolig och total charmerande bok som är skriven av en utav genrens Romances prinsessor: Victoria Dahl. Den författarinnan vet verkligen hur man ska förtrolla läsarna och få dem att läsa långt in på natten för att få slut på boken. Vissa utav karaktärerna är verkligen helt underbara och jätteintressanta att läsa om, medan andra är lite läskiga om man säger så. Jag ser verkligen framemot att få läsa något nytt av Dahl igen!

Bästa karaktär/er:
Jane & (William) Chase

Andra delar i serien:
1. Prata omkull mig!
2. Kom och ta mig!
3. Förför mig, förgör mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!