torsdag 1 maj 2014

Prata omkull mig!

Titel: Prata omkull mig!
Författare: Victoria Dahl
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: 313
Serie: Tumble Creek #1
Språk: Svenska
Originaltitel: Talk me down

Handling från baksidan:
Vad händer när grannflickan inte visar sig vara lika oskyldig som du trott?

Molly Jennings har en kittlande liten hemlighet: hon skriver erotisk litteratur. Eller snarare skrev. Hennes inspiration har sinat på grund av ett obehagligt ex och hon är nu tvungen att flytta tillbaka till lilla Tumble Creek.

Men en enda blick på snyggaste killen från high school, polischefen Ben Lawson, räcker för att hon ska vara på författarbanan igen. Småstadsskvallret ljuder snart utanför hennes dörr, och ännu värre: det verkar som att en stalker övervakar hennes minsta steg. Som tur är kommer Mollys alldeles egen poliskonstapel över allt oftare. Det största problemet är snarare att hon kanske måste berätta sanningen för honom om hur hon livnär sig. Risken finns nämligen att den strikte Ben inte kommer att bli helt överlycklig när han får höra nyheten...

Omdöme:
Om du gillade andra delen, ja jag vet att jag läser dem i fel ordning, så kommer du absolut att gilla Prata omkull mig!! Den är ännu bättre än Kom och ta mig! med mer mystik, passion och vänskap! Passar perfekt för en dag under skuggan av parasollet ute i vårsolen.

Molly är min absoluta favoritkaraktär i hela den här miniserien. Hon är så himla speciell och unik på ett sätt som inte går att beskriva - förutom att hon skriver erotisk litteratur då. Hon är väldigt rolig & påhittig, vilket gör att man tycker om henne som person. Att hon dessutom är lite våghalsig gör henne bara mer spännande. Molly skulle man nog också kunna beskriva som en person som sprudlar av energi och värme.
Molly och Loris relation är bara för gullig, jag hoppas själv att jag ska kunna möta en sådan vän som verkligen ställer upp för en och inte bara lämnar en. Jag skrattade flera gånger åt deras samtal och skulle gärna läsa om de bitarna bara för att få ta del av det roliga igen.
Även Ben är en intressant person som man gärna vill veta mer om. Han passar perfekt som kille åt Molly i alla fall!

Victoria Dahl blandar in även mystik och spänning mitt uppe bland all passion & humor, vilket gör att bokens breddgrader utvidgas till det bättre. Att man inte vet vem eller vilka som står bakom allt gör att man vill ta reda på varför & vem. Man sitter och läser långt uppe på småtimmarna tills man till slut har fått ett svar på mystiken och på om det skulle bli ett lyckligt slut eller inte.

Victoria Dahls böcker är originella och det sprudlar energi & kärlek om dem på lång väg. Med karaktärer som man fastar för, fastnar man även för själva boken och man kan inte sluta läsa förrän man har fått svar på sina frågor. En författare som jag absolut kommer att läsa mer av i framtiden!

Bästa karaktär/er:
Molly!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!