torsdag 16 maj 2013

I min brevlåda #24

Hehe, jag vet att det har varit ännu en dålig vecka med uppdateringar så från och med idag så är det nya tag!

Den här veckan har jag fått hem 3 nya böcker.
Dessa var det:

Äpple! Äpple röda! - Ellinor Queckfeldt från Ebba och Tuva förlag.
Förlaget kontaktade mig och frågade om jag kunde tänka mig att läsa o recensera boken även om den var en bok för åldern 9-12 år. Jag var lite tveksam i början, men tackade ja till slut.

Lord John och svärdets brödraskap - Diana Gabaldon från Bra Böcker.
Man kan säga att den hör till Outlander-serien (som jag har för övrigt har kommit halvvägs i tredje boken Sjöfararna) för Lord John träffar på Jamie Fraser i den här boken. Ni som inte vet vem han är har gått miste om en underbar serie.

Underbara helvete - Jamie McGuire från Kalla Kulor förlag.
När jag såg författarens förnamn höll jag på att storkna, för jag hade precis läst det namnet i Diana Gabaldons bok Slända i bärnsten.

Jag längtar tills jag får sätta tänderna i dessa böcker och om några veckor kanske det kommer upp någon recension på någon av dessa böcker.

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Har ni läst någon av dessa eller vill ni läsa någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!